مانع تراشی‌های جدید دولت ترامپ برای مهاجران

دولت آمریکا قرار است از امروز یک طرح ضدمهاجرتی جدید علیه مهاجران غیرقانونی اجرا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) یک قانون جدید ارائه کرد که بر اساس آن همه مهاجرانی که می‌خواهند از طریق مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، نخست باید مراحل درخواست پناهندگی خود را در یک کشور سوم که در مسیر خود به آمریکا از آن گذشته اند، طی کرده باشند.

وزارت امنیت میهن آمریکا با مشارکت وزارت دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کردند این قانون جدید «ممنوعیت جدیدی» را برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، ایجاد می‌کند. این طرح ضدمهاجرتی جدید ترامپ قرار است از امروز (سه شنبه) اجرایی شود. با اجرایی شدن این طرح، مسئولیت بررسی درخواست پناهندگی پناهجویانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، بر دوش کشور‌هایی از جمله مکزیک و گواتمالا می‌افتد.

بر اساس این طرح، مهاجران تا زمانی که درخواست پناهندگی شان را در یک کشور سوم ارائه ندهند، نمی‌توانند به صورت قانونی وارد خاک آمریکا شوند.

اما «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» قانون جدید ضدمهاجرتی ترامپ را «غیرقانونی» خواند. کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان هم اعلام کرد عمیقا از اجرایی شدن این قانون نگران است؛ زیرا این قانون می‌تواند خانواده‌های آسیب پذیر را در معرض خطر قرار دهد و تلاش‌های بین المللی برای یافتن راهکاری در خصوص مهاجران را تضعیف کند.

این قانون از جمله جدیدترین تلاش‌های ترامپ برای مقابله با ورود مهاجران به خاک آمریکاست. رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها اعلام کرده بود با ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور مقابله خواهد کرد. وی چند روز پیش هم به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دستور داده بود روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده اند، آغاز کند. این عملیات بازداشت مهاجران روز یکشنبه آغاز شد و ترامپ حتی روند پیشروی آن را «بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این طرح ضدمهاجرتی جدید را ارائه کرده است که در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی زیادی از وضع بد اردوگاه‌های بازداشت مهاجران در آمریکا انتقاد کرده اند. دولت آمریکا هم اعلام کرده است علت اصلی پرحجم بودن این اردوگاه‌ها هجوم بی سابقه پناهجویان از کشور‌هایی مثل گواتمالا، هندوراس و السالوادور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار