رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد؛

تخصیص تسهیلات به منظور تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی

سیجانی گفت: تاکنون هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان نقدینگی به واحد‌های صنعتی و تولیدی تزریق شد که در سال گذشته این عدد تا ۹۰۰ میلیارد تومان عملیاتی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ سیجانی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در نشست خبری با اشاره به سه راهبرد حفظ وضع موجود، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های موجود و احیا واحد‌های راکد گفت: تاکنون هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان نقدینگی به واحد‌های صنعتی و تولیدی تزریق شد که در سال گذشته این عدد تا ۹۰۰ میلیارد تومان عملیاتی شد.

وی افزود: استان قم در حوزه‌های کفش، صندل، سوهان، سنگ‌های تزئینی، مواد معدنی دارای تولیدات خوبی است که تلاش می‌کند در عرصه صادرات گام‌هایی بردارد به طوری که در حال حاضر کشور‌های عراق و افغانستان و روسیه بازار‌های خوب صادراتی استان ماست و به تازگی بازار کشور پاکستان هم به عنوان هدف چهارم در حال افزوده شدن به این لیست است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت هم در این نشست، آماری از سه ماه نخست امسال در خصوص صادرات ارائه کرد، او گفت: در این مدت ۳۸ میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

مجتبی فرهادی در خصوص بازار‌های هدف اضافه کرد: عراق، هند، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ازبکستان، امارات، آذربایجان، ارمنستان و چین ده بازار هدف استان هستند.

در بخش دیگری از این نشست خبرنگاران به سراغ موضوع شهرک شهاب و تعیین تکلیف آن برای استفاده سایر صنایع رفتند، که سیجانی در این رابطه گفت: ۲۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرک اصلاح قرارداد شده است و ۵۰ هکتار آن باقی مانده تا امشب تعیین تکلیف می‌شود تا بعد از مجوز‌های لازم در اختیار صنایع وابسته قرار گیرد.

شهرک شهاب یکی از هفت شهرک صنعتی در قم است که صنعت چاپ استان در آن فعال است.

۱۰ تیرماه روز صنعت و معدن در استان قم است، که به همین مناسبت با چند روز تاخیر برنامه‌هایی با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود، سیجانی گفت: به همین مناسبت روز چهار شنبه ۱۰ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که ۳۳۷ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

افتتاح واحد صنعتی تولید مقوا و کاغذ و سدیم سولفات که در بخش مواد اولیه شوینده کاربرد دارد از جمله این طرح هاست که بیست و ششم در مناطق روستایی افتتاح خواهند شد.

در استان قم بیش از ۲ هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد که در رتبه ۱۴ صنعت کشور قرار دارد.

انتهای پیام/الف

اختصاص تسهیلات به منظور تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار