تلاش برای تسریع در فعالیت‌های گمرکی

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی گمرک ایران گفت: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از فناوری روز فعالیت‌های گمرکی را شتاب بخشیم و بازرسی‌های مزاحم را کاهش دهیم.

تلاش برای تسریع در فعالیت‌های گمرکیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی گمرک ایران در مراسم تکریم و معرفی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: به کارگیری دستگاه‌های ایکس ری باعث شده علاوه بر تسریع در فعالیت‌های گمرکی، مبارزه با قاچاق نیز شتاب بیشتری گیرد.

احمد ذاکری با اشاره به اینکه اکنون گمرک بیشتر استان‌های مرزی دستگاه ایکس ری دارند، ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت برای بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی، ساخت دستگاه ایکس ری تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: در زمینه ایکس ری‌های کانتینری و خودرویی فراخوان‌های خوبی داده شده و تولید کنندگان داخلی برای ساخت این دستگاه‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی گمرک ایران گفت: در قالب قرارداد با صنایع دفاع دو دستگاه ایکس ری ساخته شده و به زودی تحویل گمرک ایران می‌شود.

ذاکری ادامه داد: گمرک در صدد آسان سازی تجارت است و در اجرای قوانین نیز رویکرد برخورد غیر سخت‌گیرانه دارد.

وی تاکید کرد: هر چه زمان ترخیص کالا در گمرک‌ها کاهش یابد هزینه‌های بخش تجارت و صنعت نیز پایین می‌آید.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی گمرک ایران گفت: دستور العمل‌های خوبی در بحث حمایت از تولید مطرح است و فعالان اقتصادی خوشنام می‌توانند از تسهیلات ویژه و ضمانت‌های بانکی حتی در موضوع ارزش افزوده برخوردار شوند.

ذاکری بیان کرد: طرح خوشنامی تا هفتم مرداد اعتبار دارد که تلاش برای تمدید آن تا پایان سال جاری در حال اجراست.

در این مراسم با قدردانی از خدمات منصور بازیار، بهروز قره بیگی به عنوان ناظر گمرکات استان  و مدیرکل گمرک بوشهر معرفی شد.

منصور بازیار که از اردیبهشت ۹۷ ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بوده، امروز جای خود را به بهروز قره بیگی می‌دهد که به عنوان معاون صادرات و ترانزیت گمرک بوشهر فعالیت می‌کرد.

قره بیگی پیش از این هم مدتی به عنوان سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر فعالیت کرده است.

انتهای پیام/ک

گمرک بیشتر استان‌های مرزی دستگاه ایکس ری دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.