۱۶ مورد مسکن مددجویی در شهرستان میبد تعمیر و بازسازی می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان میبد گفت: کمیته امداد میبد طی سه‌ ماهه نخست سال جاری نسبت به تعمیر، تکمیل و بازسازی ۱۶ مورد مسکن مددجویی اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین زین‌الدینی رئیس کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به عزم جدی این نهاد برای تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت گفت: کمیته امداد میبد طی سه‌ ماهه نخست سال جاری نسبت به تعمیر، تکمیل و بازسازی ۱۶ مورد مسکن مددجویی اقدام کردده است.

وی بابیان اینکه ۱۸ خانوار تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن هستند، افزود: مسکن چیزی فراتر از یک مکان فیزیکی است و اهمیت مسکن از آنجایی است که بسیاری از نیاز‌های اولیه فرد همانند خوراک و استراحت در آن تأمین می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان میبد بابیان اینکه منازل هشت خانوار تحت حمایت نیز نیازمند تعمیر و بازسازی است، گفت: داشتن یک سرپناه خوب و مطمئن حق هر خانواده ایرانی است، بر این اساس کمیته امداد برنامه‌ریزی منسجم و اهتمام ویژه‌ای را برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان فاقد سرپناه به کار بسته است.

وی با اشاره به اینکه مسکن در برآوردن بسیاری از نیاز‌های انسان نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. افزود: سرپناهی که بتواند اعضای یک خانواده را کنار هم گردآورده و با به ارمغان آوردن آرامش و سکون خاطر آن‌ها را در برابر آسیب‌های جسمی و روحی مصون نگه دارد و مرکز ثقل و محور تصمیم‌گیری‌های اساسی خانوار، محل شور و مشورت، مأمن تربیت نسل آینده و امید گاه اعضای خانواده‌ای شود که پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری دشوار و نبرد با ناملایمات زندگی محلی مناسب برای تمدید اعصاب و استراحتگاه مطلوب آن‌ها شود.

زین‌الدینی افزود: مسکن مناسب محلی است برای رسیدن به آرامش، تجدد اعصاب، بهبود تنش‌های روانی و جایگاه تثبیت سلامت جسم و روح انسان نبود مسکن یا مسکن غیراستاندارد عامل مهمی در بروز انواع فشار‌های روحی استرس‌های مخل آسایش، افسردگی و اختلالات روانی افراد محسوب می‌شود.

وی در خصوص نحوه مشارکت نیکوکاران در امر ساخت منازل مددجویان تحت حمایت گفت: مردم نوع‌دوست و بانیان کار خیر می‌توانند با مشارکت در طرح رضوان و پرداخت کمک‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه خود نسبت به احداث سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

شایسته ذکر است: هم‌اکنون هزار و ۵۵۰ خانوار تحت حمایت با جمعیت ۲ هزار و ۸۷۶ نفر از خدمات کمیته امداد میبد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ی

مسکن مددجوییان میبدی بازسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار