برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی ۳ روزه مدیریت جامع سوانح و بلایا با موضوع سیل و زلزله در استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران خوزستان خود را باید برای مقابله با بحران‌های بزرگ آماده کنند چرا که پیشگیری شاه کلید مقابله با بحران‌ها در استان است.

وی افزود: وجود ۹ سد بزرگ، بنادر گوناگون، تولید انرژی از نفت و گاز و دیگر میعانات، پتروشیمی‌ها و صنایع بزرگ، وجود ۳۳ درصد آب‌های جاری کشور در خوزستان به عنوان ظرفیت‌های استان به شمار می‌آیند.

حاجی زاده بیان داشت: آثار زیست محیطی خوزستان یک شبه یا یک روزه پدیدار ایجاد نشده‌اند بلکه دهه‌ها خواهد گذشت تا آثار تصمیم‌های غلط زیست محیطی خود را در طبیعت و زندگی روزمره مردم نشان دهند.

خشک شدن تالاب هورالعظیم برای استخراج نفت

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در بسیاری از پروژه‌های ملی و منطقه‌ای، پیوست‌های زیست محیطی آن‌ها یا اجرایی نشده یا ناقص اجرایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان یادآور شد: در سال‌های گذشته ۲ حوضچه تالاب هورالعظیم با هدف استخراج نفت خشک شده در صورتی که امروزه از اعماق دریا نفت استخراج می‌شود و اقدام اساسی در توجه به لایروبی و حریم رودخانه‌ها انجام نشده و پکیج سد‌های کامل نشده و سیفون‌های صنعت نیشکر استان باوجود مزایا، ولی برای دفع ذهاب ایجاد نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود عمر بالای خطوط لوله نفت و گاز در استان، اما معلوم نیست چه زمانی فکری به حال این وضعیت می‌شود. با توجه به تصویب در کارگروه‌های ویژه؛ اقدام لازم برای تعیین حریم لوله توسط شرکت‌هاو ایجاد ایستگاه‌های اطفای حریق ویژه انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.