تمهیدات فضای سبز شهر اراک برای جلوگیری از اسراف آب

شهروندان هدر رفت آب در بخش فضای سبز را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمدرضا کشاورزیان سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جلوگیری از هدر رفت آب در بخش فضای سبز اراک را از مباحث مهم این سازمان دانست و تاکید کرد: استفاده بهینه از میزان آب در دسترس به منزله حفظ حیات و توسعه فضای سبز است.

کشاورزیان با اشاره به در نظر گرفتن بخش‌های مختلف از جمله آموزش، بررسی راهکار‌های نوین و ارزیابی کارشناسی برای جلوگیری از هدر رفت آب، افزود: خدمتگزاران بخش فضای سبز سازمان تحت آموزش‌های مورد نیاز قرار گرفتند که به بهترین نحو ممکن آبیاری انجام شود و این آموزش‌ها هر سال به روز رسانی و تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن و بررسی امکان بهره مندی از راهکار‌های نوین برای آبیاری بخش فضای سبز اراک نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و استفاده بهینه از میزان در دسترس انجام می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به شروع فصل گرما و به تبع آن افزایش میزان تبخیر آب گفت: برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تمهیداتی در نظرگرفته شده و در خصوص چگونگی مصرف آب نیز جلسه‌های متعددی به صورت میدانی با کارگران فضای سبز برگزار و توصیه‌های لازم برای کنترل سیستم آبیاری و مصرف بهینه آب با توجه به کمبود منابع آبی ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به هدر رفت در برخی از فضا‌های سبز شهر شرکت‌های پیمانکاری که عرصه‌های فضای سبز را کنترل می‌کنند، تعهداتی امضا کردند که کارگران را در چگونگی آبیاری مناسب طبق جدول تهیه شده توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملزم کنند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اظهار کرد: برای بررسی وضعیت آبیاری فضای سبز ناظران و کارشناسان این سازمان در مناطق ۵ گانه چگونگی انجام آبیاری‌ها را رصد و گزارش می‌کنند.

وی ادامه داد: در دستورالعمل آبیاری فضا‌های سبز، تغییراتی به عنوان آبیاری مناسب لحاظ و به مناطق ابلاغ شده که نظارت‌ها بر اساس وضعیت کم آبی انجام شود.

محمدرضا کشاورزیان بیان کرد: چنانچه هرگونه هدر رفت آب در شهر مشاهده شود جریمه‌های سنگین برای شرکت های پیمانکار اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان هرگونه هدر رفت آب در فضای سبز شهری را با سامانه ۱۳۷و یا با شماره تلفن‌های ۳۳۱۳۲۰۲۰ الی ۲۳ در میان بگذارند تا به این موارد رسیدگی شود.

کشاورزیان در پایان با بیان اینکه از مجموع ۶۰۰ هزار اصله درخت در اراک ۱۰ درصد درختان بیش از ۵ سال عمر دارند، گفت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم که با استفاده بهینه از منابع آبی بتوانیم درختان و فضای سبز شهر را به خوبی نگهداری کنیم.

انتهای پیام / م

جریمه‌های سنگین برای شرکت های پیمانکار در صورت هدر رفت آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.