معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

طراحی برنامه‌های جدید مالی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان/ سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها وظیفه بخش خصوصی است

ناظمی گفت: به دنبال مشارکت با بخش خصوصی هستیم و برنامه جدیدی تحت عنوان سرمایه گذاری ریسکی برای کمک به استارت آپ ها شرکت های دانش بنیان طراحی شده است.
 
طراحی برنامه‌های جدید  مالی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان/ سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها وظیفه بخش خصوصی استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری که صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد؛ درباره برنامه صندوق برای سال جدید اظهار کرد: برنامه ما از ابتدای سال ۹۸ مداخله در بازار به صورت مستقیم، هم سرمایه گذاری و بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: ما به دنبال استفاده حداکثری از سرمایه کشور هستیم، به همین منظور صندوق جسورانه و صندوق خصوصی ایجاد شده اند و در این صندوق ها مشارکت داریم و تا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری کرده ایم.

ناظمی با اشاره به بحث سرمایه گذاری بیان کرد: در بستر این برنامه، صندوق ها می‌توانند از استارت آپ ها هم حمایت کنند.

وی درباره روش "هم سرمایه گذاری" گفت: در مدل "هم سرمایه گذاری" یک صندوق پژوهش و فناوری پروژه را ارزیابی می‌کند و زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری بگیرد، ۴ برابر سرمایه خود را از ما دریافت خواهد کرد.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی درباره سرمایه صندوق ها ادامه داد: برای سال ۹۸ منابعی که مصوب شده ۲۸۵۰ میلیارد ریال و در مشارکت ۱۰ صندوق است.

ناظمی گفت: حدود ۵ هزار میلیارد ریال با ضریب ۱ به ۴ در بخش هم سرمایه گذاری تدوین شده است.

سرمایه گذاری  ۲ هزار میلیارد ریالی برای طرح های کلان

وی با اشاره به میزان بودجه سرمایه گذاری بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری مستقیم بودجه ۲ هزار میلیارد ریالی را برای طرح های کلان در نظر گرفته ایم.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: دو برنامه ضمانت سرمایه گذاری و انتشار صکوک نوآوری در دستور کار ما قرار دارد. هدف ما از ضمانت سرمایه گذاری کاهش دخالت مستقیم و کمک برای تزریق منابع بیشتر به بخش نوآوری است و اکنون این برنامه در فاز اجرایی است و امیدواریم طی چند ماه آینده این برنامه را برای پروژه های مشخص اجرایی کنیم.

ناظمی درباره انتشار صکوک نوآوری گفت: این برنامه برای شرکت‌هایی است که به منابع مالی بالایی احتیاج دارند که البته کمی عقب تر از دیگر برنامه ها است و امیدواریم در نیمه دوم سال ۹۸ این برنامه را عملیاتی کنیم.

وی گفت: تمام پروژه ها از بعد سرمایه‌گذاری و ریسک فنی قابل تقسیم بندی هستند و تحت عنوان انتشار اوراق، سرمایه بذری، مدل هم سرمایه گذاری، ضمانت سرمایه گذاری و هم سرمایه گذاری با ضریب بالا انجام می‌شود.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: به دنبال مشارکت با بخش خصوصی هستیم و برنامه جدیدی تحت عنوان سرمایه گذاری ریسکی برای کمک به استارت آپ ها شرکت های دانش بنیان طراحی شده است.

ناظمی با بیان اینکه تسهیلات به عنوان حمایت از استارت آپ بدترین نوع حمایت است، اظهار کرد: سرمایه گذاری راه مناسب استارت آپ ها است اما ارائه وام به آنها بدترین کار است، زیرا قدرت بازپرداخت آنها نخواهند داشت.

وی گفت: ۴۰ درصد مشارکت در ایجاد یک صندوق در حوزه فین تک داشته ایم و با بخش های مختلف برای ایجاد صندوق همکاری می‌کنیم.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: کار ما سرمایه گذاری در استارت آپ و تحت هر غالبی است و البته بخش خصوصی است که تصمیم می‌گیرد روی چه بخشی کار خودرا انجام دهد، صندوق وظیفه تسهیل کار را برعهده دارد.

ناظمی درباره حمایت از استارت آپ ها بیان کرد: اگر یک استارت آپ نیاز به کمک داشته باشد باید به صندوق های پژوهش و فناوری مراجعه کند. کانال دریافت مالی استارت آپ و شرکت های دانش بنیان مشخص است.

وی ادامه داد: اگر سرمایه گذار به دنبال سرمايه گذاری باشد، می‌تواند با ما مشارکت کند و در صندوق های بورسی وارد شود. هدف ما کمترین ورود به بخش خصوصی و صرفا حمایت است.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت از استارت آپ ها گفت: دیگر نیازی نیست استارت آپ ها برای دریافت حمایت مالی به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کند، بلکه کافی است به سمت عاملین و صندوق های خصوصی و پژوهش و فناوری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار