هویت کلید واژه اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هویت کلید واژه اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ذو علم معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت‌های آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین به عنوان شاکله اصلی نظام تعلیم و و تربیت قرار دارد. همه ارکان مجموعه آموزش و پرورش کشور باید بر مبنای برنامه درسی ملی گام بردارند.

وی افزود: برنامه درسی ملی مبتنی بر سند تحول بنیادین کارآمدترین نقشه راه مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و باید به عنوان نقشه راه متولیان تعلیم و تربیت تلقی شود.

ذو علم بیان داشت: تفکر فعال، باور دینی، عمل به رفتار، دانش و معرفت و ارزش‌های اخلاقی عناصر هویت بخش هستند که بدون توجه به این عناصر سنجش میزان موفقیت آموزش و پرورش در نیل به اهداف عملکردی امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور عنوان کرد: هویت کلید واژه اصلی سند تحول بنیادین است و تربیت به عنوان یک فرآیند ۲ سویه و تعاملی تنها با توجه به مقوله هویت بخشی در بین دانش آموزان محقق می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه درسی ملی به یک اندیشه در سپهر نظام آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است و باید بستر لازم برای اندیشه محوری و ایجاد نگرش‌های تربیتی در بین دانش آموزان و فرهنگیان ایجاد شود.

وی در پایان گفت: تقویت ارزش مداری در بین دانش آموزان و با ایجاد نگاه تحولی در بین ارکان تعلیم و تربیت میتوان شاهد تحقق بسترسازی برای ترویج ارزش محوری، خودسازی، تربیت پذیری و نگاه تحولی در بین متولیان امر تعلیم و تربیت اعم از مدیر و معلم بود.

انتهای پیام/م

تشریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار