مراسم کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو برگزار شد

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی؛ مراسم کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،، آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی تیتکانلو با حضور هادی شوشتری، نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی؛ علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مسعود صادق، فرماندار و دیگر مسئولین این شهرستان برگزار شد.

هادی شوشتری، نماینده مردم شهرستان‌های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی این کتابخانه گفت: برای جذب نسل نوجوان و جوان، کتابخانه باید بهترین ساختمان شهر را داشته باشد و ساخت کتابخانه تیتکانلو هم باید با همین رویکرد اجرا شود.

شوشتری با تاکید بر اینکه مردم تیتکانلو، نگران تامین اعتبار این طرح نباشند، به نوعی وعده پیگیری خود برای دریافت اعتبارات مورد نیاز اجرا و تکمیل این طرح را داد.

وی همچنین با اشاره به رایزنی‌هایی که برای تجهیز مجتمع فرهنگی یاس تیتکانلو به عنوان سینما صورت داده، گفت: کار ساخت کتابخانه هم باید بدون از دست دادن زمان آغاز شود تا شهروندان تیتکانلویی هرچه زودتر از مزایای آن برخوردار شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: در سه سال اخیر، ۱۷ باب کتابخانه در استان به بهره برداری رسیده و کتابخانه تیتکانلو نخستین مرکزی است که کلنگ زنی می‌شود.

علی محمد جهانی افزود: این کتابخانه با گستره ۴۲۰ متر مربع در یک طبقه ساخته می‌شود و اعتبار اولیه اختصاصی به این طرح ۷۰۰ میلیون ریال است.

گفتنی است؛ ساخت این کتابخانه از طرح‌های دولت دهم در سال ۸۸ بود که در قالب ایجاد ۱۸ باب کتابخانه روستایی برای خراسان شمالی مصوب شده بود، اما از میان سه سهمیه رسیده به شهرستان فاروج، کتابخانه تیتکانلو به علل مختلفی همچنان اجرا نشده و ساخت آن به تاخیر افتاده بود که در این مراسم پیمانکار مکلف شد کار ساخت این مرکز فرهنگی را از فردای کلنگ‌زنی آغاز کند.

در شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج ۵ باب کتابخانه عمومی در نواحی روستایی و ۲ باب کتابخانه شهری دایر است و شهر تیتکانلو، مرکز بخش خبوشان فاروج حدود ۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ه

مراسم کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.