توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در مناطق آزاد ضروری است

مدیرعامل موسسه آموزشی علوم فنون کیش گفت: توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در مناطق آزاد ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،داریوش سلیمی مدیرعامل موسسه آموزشی علوم فنون کیش در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد کشور افزود: علم به تنهایی کافی نیست و باید علم را به فناوری و فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کشور وصل کنیم.

وی با اشاره سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با جنبش نرم افزاری و تولید علم صورت می‌گیرد و برای نیل به ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل نیاز به تمرکز در حوزه فناوری و نوآوری است.

سلیمی اظهار داشت: توسعه زیست بوم در مناطق آزاد و بهبود شاخص‌های اقتصاد دانش بنیان در راستای برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و توسعه تعاملات با شبکه نوآوری و فناوری کشور و فعالین بخش خصوصی از جمله محور‌ها و موضوعاتی است که در این نشست تفاهم نامه‌های آن آماده می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه کشور ما توانسته در دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی در تولید علم و فناوری و نوآوری sti داشته است افزود: سرمایه گذاری در علمِ فناوری نوآورانه برای رسیدن به چشم انداز توسعه ضروری است.


مدیرعامل موسسه آموزشی علوم فنون کیش ادامه داد: اطمینان یابی از وجود انسجام بیشتر بین سیاست sti و دیگر سیاست‌های کلیدی در دستور کار بوده و یک استراتژی جامع برای بهرمندی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی اتخاذ می‌شود.

وی اجرای سیاست‌ها و ایجاد شرایطی که به ارتقای ارتباطات و جریان‌های تکنولوژی و آموزش فناوری را ضروری دانست و افزود: ترویج علم و فناوری در دنیای امروز تبدیل به یک نظام از مشارکت نهاد‌های مختلف در این امر شده است؛ به طوری که نهاد‌های آموزشی، دولت‌ها، سازمان‌های غیر دولتی برای انتشار و عمومیت دادن نتایج علم و فناوری در سطح جامعه تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام/م

 

توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در مناطق آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.