مانیتورینگ، راهکاری برای جلوگیری از تصرف اراضی کشاورزی و ملی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی استان مانیتورینگ شوند تا از تصرف این اراضی به موقع پیشگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در جلسه شورای پیشگیری استان، گفت: برای پیشگیری از هر جرمی باید اقدامات پیشگیرانه بیشتر از برخورد‌ها باشد امادر واقعیت این گونه نیست.

وی بیان داشت: ۱۰ شهرستان استان خوزستان در خط قرمز تغییر کاربری اراضی و باغات هستند که باید برای آن‌ها برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: همان گونه در سیل فروردین ماه امسال، مانیتورینگ خوبی انجام شد، در بحث تغییر اراضی ملی نیز می‌توان از این امکانات استفاده کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: تصمیمات منطقه‌ای فرمانداران برای رونق شهرستان‌ها نباید به توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی کشور ضربه بزند. همچنین برخی قوانین که جلوی تحقق اقتصاد مقاومتی را می‌گیرد، نیاز به بازنگری دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در ادامه در خصوص تجمعات صنفی غیرمجاز، افزود: استان خوزستان به دلیل مسائل کارگری و مشکلات اقتصادی، بیشترین تجمات را در سال گذشته داشت، اما با هماهنگی دستگاه‌های قضایی، امینتی، انتظامی و اجرایی استان، این تجمعات به خوبی کنترل شد.

وی اظهار داشت: افرادی که برای بیان مشکلات صنفی و اقتصادی، خواستار برگزاری تجمعات هستند، باید با مدیریت استانداری و فرمانداری‌ها مجوز دریافت کنند، اما برخی افراد که با قصد برهم زدن امنیت و نظم اجتماعی اقدام به برگزاری اعتراضات خیابانی می‌کنند، باید بدانند که با قاطعیت هرچه تمام¬تر مجموعه نظام مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/گ

مبارزه با زمین خواری

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار