پیگیری رئیس جمهور برای پرداخت خسارت به سیل زدگان خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: رئیس جمهور پیگیر پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان‌های خوزستان و گلستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۱۳۷ میلیارد تومان خسارت به استان‌های درگیر سیل پرداخت شده است و رئیس جمهور پیگیر پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای استان‌های خوزستان و گلستان است.

وی افزود:با مشارکت وزارت نفت ۴۰ میلیارد تومان نیز به خوزستان در موضوع سیل پرداخت شد.

نجار ادامه داد: در بحث بازسازی مسکن مشکلی وجود ندارد و بنیاد مسکن با توجه به تجربیاتی که دارد کار در حال انجام است و پس از پرداخت خسارت‌های مسکن و کشاورزی اولویت پرداخت خسارت به بخش صنعت خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: سیل بند‌ها در استان و شهرستان‌ها مستکم شوند برآورده‌ها باید دقیق و اصولی صورت بگیرد و از ارائه آمار اشتباه و نادرست جلوگیری شود و در موضوع زیرساخت‌ها برآوردکم ارزیابی شد.

بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده در سیلاب

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز بیان داشت: برآورد‌های متفاوت ستاد‌های معین استان‌ها باعث نارضایتی شده است و مشکل سرعت بازسازی واحد‌های مسکونی که کم بود حل و کار با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: برای مقابله با سیل در خوزستان نیازمند ساخت کانال‌های سیلاب بر در حوزه کارون و کرخه هستیم اما اقداماتی برای ساخت این کانال‌ها انجام نشده و بازسازی مدارس شروع شده و بزودی بازسازی مراکز درمانی نیز آغاز می‌شود.

شریعتی گفت: ۴ منطقه در مسجدسلیمان به علت زلزله دچار آسیب جدی شده اند و خرابی‌ها به علت فرسوده بودن برخی منازل در این شهرستان است و نیز ۴۰ باب مدرسه دچار آسیب شده و به ادارات نیز خسارت وارد شد که برای بازسازی آن‌ها نیاز به پیگیری دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.