هفتمین جشنواره فیلم و فیلمنامه زنجان آغاز بکار کرد

هفتمین جشنواره فیلم و فیلمنامه زنجان با حضور ۲۳ فیلم کوتاه در بخش رقابتی از امروز به مدت سه روز در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره فیلم و فیلمنامه زنجان آغاز بکار کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از زنجانبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بیگلی دبیر هفتمین جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه زنجان از ارسال ۹۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: از مجموع آثار ارسال شده، ۵۲ اثر در بخش فیلم و ۴۵ اثر در بخش فیلمنامه است.

لیلا بیگلی افزود: هیأت انتخاب بخش فیلم هفتمین جشنواره استانی فیلم و فیلمنامه زنجان متشکل از پرویز رجبلو، حسن رضایی و اسماعیل کرمی؛ ۹ فیلم در بخش داستانی، ۶ فیلم در بخش مستند و ۸ پویانمایی را برای رقابت در بخش نهایی این جشنواره معرفی کردند.

وی هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه زنجان را توسعه وگسترش فیلمسازی در استان زنجان برشمرد و افزود: اشاعه و ترویج ارزش‌های دینی، حمایت از کالای ایرانی، حقوق شهروندی، شهر و خانواده از جمله محور‌های تعریف شده برای هفتمین جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه زنجان است.

بیگلی ادامه داد: برگزاری سه کارگاه تخصصی با موضوعات "نحوه حضور در جشنواره‌های ملی و بین المللی فیلم"، "ایده یابی و ایده پردازی" و "پردازش قصه و شخصیت و دیالوگ در فیلمنامه" در این جشنواره پیش بینی شده و حضور عموم علاقه‌مندان در این کارگاه‌ها آزاد است.

وی افزود: امروز  ‏پس از برگزاری کارگاه تخصصی، نمایش فیلم‌ها از ساعت ۱۶ در سه سانس یک ساعته انجام می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه زنجان گفت: اکران فیلم ها، فردا / ‏چهارشنبه / ‏نیز از ۱۸ در دو سانس ادامه خواهد داشت و در روز سوم نیز آیین اختتامیه از ساعت ۱۸ در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مصطفی محمدی شرق، زهره زمانی، محمود حسنی، جمال رحمتی و ساسان قجر داوران بخش فیلم هفتمین جشنواره فیلم کوتاه زنجان هستند.

بهمن ارک، امید شمس و نادره سادات سرکی نیز دواری بخش فیلمنامه این جشنواره را بر عهده دارند.

 

انتهای پیام/ر

۲۳ فیلم کوتاه در بخش رقابتیبه مدت سه روز در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.