سامانی در صحن علنی مجلس:

مهم‌ترین رویکرد لایحه «کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی» تبدیل زباله به انرژی است

قائم مقام وزارت کشور گفت: مهم‌ترین رویکرد لایحه «کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی» تبدیل زباله به انرژی است که متأسفانه در هیچ یک از قوانین مورد توجه قرار نگرفته است.

مهم‌ترین رویکرد لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی تبدیل زباله به انرژی استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی در سخنانی اظهار کرد: درباره موضوع مدیریت پسماند در کشور قوانین متعددی وضع شده و مورد اجرا قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به سند ملی محیط زیست، قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و مهم‌ترین آن قانون مدیریت پسماند اشاره داشت.

وی در ادامه افزود: بسیاری از دغدغه‌هایی که مخالفان کلیات این لایحه مطرح کردند از جمله تفکیک زباله‌ها و چگونگی معدوم کردن زباله‌ها در قانون مدیریت پسماند تعیین تکلیف شده است، بنابراین آن چیزی که این منظومه و چرخه مدیریت پسماند را می‌تواند کامل کند تبدیل زباله به انرژی است که متاسفانه در هیچ یک از این قوانین مورد توجه قرار نگرفته و مهم‌ترین رویکرد این لایحه تبدیل زباله به انرژی است.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تصریح کرد: اگر نتوانیم زباله‌ها را تبدیل به انرژی‌کنیم هر روشی که اتخاذ کنیم نمی‌تواند ما را به مقصود نهایی برساند، بنابراین این لایحه کاملاً با کار کارشناسی در راستای تبدیل زباله به انرژی تهیه شده است.

سامانی اضافه کرد: اگر در بررسی مواد این لایحه پیشنهاداتی وجود داشته باشد ما هم با برخی از پیشنهادات نمایندگان موافق هستیم که در حین رسیدگی نظرات خود را مطرح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کمک مجلس در تصویب این لایحه را یک ضرورت می‌دانیم، همراهی مجلس در تصویب لایحه مطالبه جدی دولت است، چرا که تصویب این لایحه می‌تواند تأثیرات بین نسلی بسیار زیادی برای آینده کشور عزیزمان داشته باشد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۴۵ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار