با متصرفان حریم بستر رودخانه‌ها برخورد قانونی می‌شود

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان، هرگونه دخل و تصرف در حریم منابع آبی را جرم اعلام کرد و گفت: با متصرفان حریم بستر رودخانه‌ها برخورد قانونی می‌شود.

علی غلامعلی نژاد، رییس حریم بانی سازمان آب و برق خوزستاندر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بازدید از تصرفات غیرمجاز در حریم بستر رودخانه‌های علا، ابوالعباس و رودزرد در شهرستان‌های باغملک و رامهرمز گفت: دستورات لازم به منظور پیگیری و پیشگیری از این تصرفات غیرقانونی توسط مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری و پیشگیری از توسعه تخلفات منابع آبی و برخورد قاطعانه با آن افزود: در شهرستان‌های مذکور، دخل و تصرف به صورت کشت است و آمادگی داریم با کشاورزان متخلف برخورد نماییم.

غلامعلی نژاد بیان کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، منابع آبی باید به طور منصفانه میان همه مشترکان تقسیم شود و هرگونه دخل و تصرف جرم محسوب می‌گردد.

رییس حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: ساخت و ساز، کشت، حفر و بهره برداری از چاه علاوه بر غیرقانونی بودن، به منابع آبی و محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند، چراکه پساب این ساخت و ساز‌ها و اراضی کشاورزی به منابع آب شرب وارد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، آبی و محیط زیست رسالت ذاتی اداره حریم بانی سازمان است و ما در برابر همه قانون کنی و تصرف‌ها ایستادگی می‌کنیم.

علی غلامعلی نژاد اذعان داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه ساخت و ساز، کشت، حفر و بهره برداری از چاه در حریم رودخانه ها، کانال‌ها و دریاچه سد‌ها را از طریق شماره ۰۶۱۳۳۳۴۲۵۴۲ به اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گزارش دهند تا با متخلف برخورد قانونی شود.

لازم به ذکر است؛ هرگونه ساخت و ساز، کشت و یا حفر و بهره برداری چاه در بستر رودخانه که توسط وزارت نیرو تعیین می‌شود دخل و تصرف در حریم رودخانه‌ها و منابع آبی محسوب شده و براساس قوانین، مصداق بارز جرم است.

انتهای پیام/گ

برخورد قانونی با متصرفان بستر رودخانه‌ها

برچسب ها: وزارت نیرو ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.