مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

توجه ویژه مسئولان به حوزه علمیه خواهران

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسئولان حوزوی و غیر حوزوی باید برای حوزه‌های علمیه خواهران اهمیت فوق العاده‌ای قائل شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، گفت: از ابداعات بسیار مهم امام راحل (قدس سرّه) تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران بود که سابقه نداشت؛ گرچه به صورت محدود آغاز شد، اما با گذشت زمان چنان پیشرفت کرد که امروز عدد طلاب خواهر از یکصد هزار نفر نیز افزون‌تر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران از این نظر است که خواهران مورد تهاجم بیشتری از سوی مفسدان هستند، افزود: حمایت از مسئله حجاب که از اهم مسائل اسلامی است اگر به وسیله آن‌ها صورت گیرد مؤثرتر است.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: اضافه بر این، مسئله متلاشی شدن خانواده‌ها از طریق طلاق در مواردی ناشی از سو رفتار دختران است و از طریق خواهران بهتر کنترل می‌شود؛ شکایت مهریه که با تمام اصلاحات مؤثری که در درمان آن شده هنوز عده‌ای را گرفتار ساخته است و با تبلیغات خواهران به حداقل خواهد رسید.

وی در پایان با بیان اینکه استقبال فوق العاده خواهران از حوزه‌های علمیه که در مواردی بر استقبال برادران پیشی می‌گیرد، نیز حائز اهمیت است، گفت: مسئولان حوزوی و غیر حوزوی باید برای حوزه‌های علمیه خواهران اهمیت فوق العاده‌ای قائل شوند.

انتهای پیام/الف

مسئولان برای حوزه‌های علمیه خواهران اهمیت فوق العاده‌ای قائل شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.