خط و نشان شهردار منطقه ۱۲ برای مالکان آتی ساختمان «چیپ»

سعادتی در پی مزایده یک بنای تاریخی توسط شرکت سایپا گفت: شهرداری منطقه دوازده هیچ مجوزی در خصوص تخریب و نوسازی ساختمان جیپ صادر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سایپا به تازگی ساختمان تاریخی «جیپ» را به مزایده گذاشته است.

از آنجاییکه این ساختمان دارای ارزش تاریخی است شهرداری منطقه 12 پیشقدم شده و به مالکین آتی هشدار داده که مالکیت آنها به معنای اجازه دخل و تصرف در معماری ساختمان و یا نوسازی آن نیست.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 در صفحه اینستاگرام خود به این مزایده واکنش نشان داده و نوشته است:

«قابل توجه مالک فعلی و مالکین احتمالی آتی ساختمان جیپ.

شهرداری منطقه دوازده با توجه با ارزشهای تاریخی و معماری شاخص ساختمان جیپ مجوزی در خصوص تخریب و نوسازی این ملک صادر نخواهد کرد و شرکت کنندگان احتمالی در مزایده شرکت سایپا ، پس از مرمت و بازسازی مورد نیاز بنا، صرفا امکان بهره برداری انتفاعی از ساختمان موجود را در چارچوب حقوق قانونی خواهند داشت»

اکنون این سوال مطرح است که اگر از نگاه شهرداری تهران این ساختمان دارای ارزش تاریخی و معماری است چرا خود برای خرید آن پا پیش نمی گذارد که مبادا تجربه چانه زنی سخت بر سر خانه نیما یوشیج تکرار نشود.


بیشتر بخوانید: تنظیم قرارداد خرید خانه نیما تا قبل از نوروز ۹۸/ منابع تملک تخصیص یافته است


پیش از این شهرداری تهران به منظور حفظ خانه نیما یوشیح تصمیم به خرید آن از مالک خانه گرفته بود که در پی طولانی شدن حصول توافق بین مالک و شهرداری، خانه نیما دچار آسیب های فرسایشی شد و در نهایت هم مالک خانه را به قیمتب بالاتر از قیمت کارشناسی به شهرداری فروخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار