رئیس هیات‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین‌اجتماعی خبر داد؛

تأمین اجتماعی از دولت طلبکار است

بیات گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان مطالبه گر از سازمان برنامه و بودجه پول بیمه شدگان خود را طلب کرده است.

تأمین اجتماعی از دولت طلبکار استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر بیات رئیس هیات‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین‌اجتماعی در همایش تامین اجتماعی حامی رونق تولید اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی برای بررسی مشکلات و خدمات تأمین اجتماعی است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ۳۴۸ کانون بازنشسته و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته دارد.

رئیس هیات‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از دولت طلب دارد، گفت: ما به عنوان مطالبه گر، پول بیمه شدگان تأمین اجتماعی را از سازمان برنامه و بودجه طلب کردیم.

بیات تصریح کرد: برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر پول خود را از دولت می‌خواهیم. این موضوع را بار‌ها در جلسات به نمایندگان مجلس ابلاغ کردیم که سازمان تأمین اجتماعی از دولت طلبکار است.

رئیس هیات‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین‌اجتماعی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات قانونی سازمان تأمین اجتماعی در برنامه ششم توسعه است که دولت موظف است آن را اجرا کند.

وی ادامه داد: در زمان مرحوم نوربخش در زمینه همسان سازی کمیته‌ای ایجاد شد و به نتایج خوبی نیز رسیدیم.

بیات با اشاره به اینکه گرانی مسکن و اجرا بها به همکاران فشار وارد کرده است، گفت: بر اساس نامه‌ای که برای وزیر کار نوشتیم از ایشان خواستیم که مسکن‌های مهر خالی از سکنه را اجاره به شرط تملیک دهد و نمایندگان مجلس نیز این موضوع را تأیید کردند.

رئیس هیات‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین‌اجتماعی گفت: معاونت امور فرهنگی در زمان مرحوم نوربخش طرحی را با عنوان کرامت رضوی راه اندازی کرد که در راستای آن حدود ۴۲۰ هزار بازنشسته در ۲۶ گروه با تعداد ۳۰۰، ۴۰۰، ۶۰۰ نفر  از سال ۹۳ تا پایان اسفند ۹۷ به مشهد مقدس اعزام شدند و امیدواریم این طرح‌ها مجدد پر رنگ شود.

بیات افزود: در زمینه هتلینگ بیمارستان‌ها اتفاقات خوبی افتاد و کلینیک سالمندان در برخی از بیمارستان‌ها احداث شد و امیدواریم در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بحث پرداخت حقوق بازنشستگان و حق بیمه انتظار پرداخت به موقع داریم و کانون عالی بازنشستگان تا زمانی که سازمان تأمین اجتماعی از منابع و منافع آن پاسداری کند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار