برداشت ۹ هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:عمده کشت سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه در بخش صوغان ومنطقه دولت آباد است.

برداشت ۹ هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کشت بهاره سیب زمینی در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع شهرستان ارزوئیه، در بهمن ماه سال گذشته انجام و برداشت این محصول از خرداد ماه سال جاری آغاز و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

وی گفت:ارقام کاشته شده در سال جاری شامل سانته، میلوا، جیلی واسپریت است که به طور متوسط از هر هکتار ۳۰ تن محصول برداشت و در مجموع ۹ هزار تن سیب زمینی تولید و روانه بازار شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغالزایی فصلی ایجاد کرده است، افزود: کشاورزان محصول تولیدی خود را پس از برداشت به استان‌ها وشهرستان‌های همجوار ارسال می‌کنند.

امیری تصریح کرد: هر کیلوگرم سیب زمینی به قیمت ۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری، که در مقایسه با سال قبل قیمت سیب زمینی افزایش چشمگیری داشته است واین مسئله رضایت مندی سیب زمینی کاران منطقه را به همراه دارد.

گفتنی است: محصول سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه در دونوبت کشت می‌شود کشت بهاره از بهمن آغاز ودر خردادمردادماه برداشت میشود ودرطرح استمرار نیز کشت در اواخر مردادماه انجام ودرآذرماه برداشت می‌شود.

امیری در پایان، یکی از مشکلات عمده سیب زمینی کاران را، عدم وجود سردخانه جهت نگهداری محصول سیب زمینی اعلام و ابراز امیدواری کرد: در آینده در این مورد تصمیم گیری‌های جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار