سرپرست موقت پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

وزیر دفاع موقت آمریکا با حضور در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنا بار دیگر تأکید کرد این کشور در پی جنگ با ایران نیست.

رئیس موقت پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مارک اسپر، وزیر دفاع موقت دولت آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنای آمریکا مدعی شد واشنگتن برای حل‌وفصل اختلافات با ایران باید به دنبال راه‌حل دیپلماتیک باشد و از گزینه جنگ دوری کند.

مارک اسپِر که روز دوشنبه از سوی دونالد ترامپ برای سمت ریاست وزارت دفاع آمریکا به سنا معرفی شد با تأکید بر اینکه «ما نباید به دنبال جنگ با ایران باشیم» به نمایندگان کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنا گفت در خصوص موضوع ایران در پی ایجاد «کانال دیپلماتیک» است.

وزیر دفاع موقت آمریکا در حالی همانند دیگر مقامات ارشد این کشور مدعی گفت‌وگو با ایران و حل‌وفصل مسائل از طریق دیپلماتیک است که دولت این کشور پارسال از توافق هسته‌ای چندجانبه موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و طی یک دوره شش ماهه تا آبان‌ماه ۹۷ تحت راهبرد «فشار حداکثری» تمام تحریم‌های لغوشده علیه ایران را دوباره برگرداند تا به ادعای خود برای حصول یک «توافق بهتر» به نفع آمریکا، ایران را بار دیگر پای میز مذاکره بکشاند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که کاخ سفید به‌زودی کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنا را در جریان طرحی قرار می‌دهد که هم‌اکنون با دیگر کشور‌ها بر روی آن کار می‌کنند تا در چارچوب عملیاتی موسوم به «سنتینل»، عبورومرور کشتی‌های تجاری در آب‌های خلیج‌فارس را بیشتر تحت نظارت و مراقبت قرار دهند.

آمریکا ماه قبل پس از آنکه دو نفتکش اروپایی و ژاپنی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت، ادعا کرد تصمیم دارد به منظور امنیت نفتکش‌ها در آب‌های خلیج‌فارس و تأمین عرضه انرژی جهان، یک ائتلاف بین‌المللی نظامی تشکیل دهد، اما تاکنون درخواست واشنگتن به کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی و ژاپن با جواب منفی روبرو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار