وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش تسهیلات مسکن مهر پردیس به ۵۰ میلیون تومان/ منابع تامین تسهیلات اجاره را وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد

اسلامی گفت: تسهیلات مسکن مهر برای شهر پردیس ۱۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۵ میلیون تومان افزایش یافت.

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش تسهیلات مسکن مهر گفت: در همان ابتدای ورود به وزارت راه وشهرسازی اعلام کردیم که با کمک خود مردم واحد‌های مسکن مهر را تمام کنیم؛ به همین دلیل در شورای پول و اعتبار تسهیلات مسکن مهر پردیس با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۵۰ میلیون تومان رسید و در سایر شهر‌ها هم ۵ میلیون تومان افزایش یافت.

اسلامی درباره فروش اعتباری مصالح ساختمانی تصریح کرد: کار کارت اعتباری مصالح ساختمانی تمام شده است و به زودی جزییات آن را اعلام می‌کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه مسکن استیجاری در قانون اعلام شده، اما جامعه سرمایه گذاری و سرمایه داری از آن استقبال نکرده است. وزارت راه وشهرسازی همواره شرایط سهل و راحتی برای ساخت مسکن استیجاری فراهم کرده است و ما آمادگی داریم که زمین را بدون آنکه وجهی مطالبه کنیم در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم، اما در سال‌های گذشته از آن استقبال نشده است.

کمیته تعیین نرخ اجاره بها نداریم

اسلامی به تشکیل کمیته اجاره هم اشاره کرد و افزود: هیچ زمانی قرار نبوده که کمیته تعیین سقف اجاره بها از سوی دولت تشکیل شود. جامعه از دولت انتظار دارد که برای کنترل بازار اجاره اقدام کند، اما طبق قانون، دولت حق هیچ گونه مداخله برای تعیین نرخ اجاره بها ندارد و اجاره بها باید براساس توافق بین مالک و مستاجر تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: براساس ماده ۲ قانون ساماندهی و ماده ۲ آیین نامه موسسات اجاره داری حرفه‌ای تشکیل می‌شود که دستور العمل و شیوه نامه آن را تدوین کرده‌ایم و مالک و مستاجر با استفاده از استارت آپ‌ها، اجاره منطقی و طبق شیوه نامه تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اجاره بها را باید از وزیر اقتصاد سوال کرد، افزود: آقای دژپسند باید اعلام کند که منابع مالی مربوط به تسهیلات بازار اجاره را از کدام منابع بانکی تامین خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ودیعه مسکن بافت‌های فرسوده، وزارت راه وشهرسازی تسهیلاتی را تخصیص می‌دهد که از طریق آن، فرد بتواند ملکی را برای مدت محدودی اجاره کند تا نوسازی شود، افزود: برای تسهیلات بازار اجاره باید خود وزارت اقتصاد پاسخ دهد.

امید به خانه دار شدن در بین مردم باید از طریق رسانه ملی افزایش یابد

اسلامی با بیان اینکه نقش رسانه ملی در ایجاد امید مردم برای خانه‌دار شدن بسیار مهم و با ارزش است، افزود: رسانه ملی می‌تواند با آگاه سازی کاری کند که مردم در زمان‌های حساس تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید به ویژه اطراف کلان شهر‌ها برای قشرهای متوسط و ضعیف جامعه در دستور کار خود قرار داده که امکان خانه دار شدن برای تمامی افراد جامعه فراهم شود.

وی افزود: امید برخی از مردم برای خرید خانه از دست رفته بود که با این اقدام ملی و آغاز ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید امید تازه‌ای در بین مردم ایجاد می‌شود.

اسلامی یاد آوری کرد: باید امید واقعی بین مردم تزریق شود زیرا برخی  فضای مجازی سعی دارند این امید را بین مردم تخریب کنند که نقش رسانه ملی در این بین بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید: نیاز کشور به تولید سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکن / شهرک سازی، برنامه جدید وزارت راه


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  یک جامعه مهندسی کارا و پاک دست باید فراهم شود افزود: در انتخابات نظام مهندسی باید هماهنگی و وحدت ایجاد و از تولید مواردی که باعث بر هم ریختن این نظام می‌شود جلوگیری شود.

اسلامی ادامه داد: در چند سال گذشته، بحث‌هایی که در این حوزه به وجود آمد موجب دسته بندی مهندسان ساختمان شد  و آسیب زیادی به این جامعه وارد کرد.

وی افزود: امیدواریم با انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی یک تشکل کارا و حرفه‌ای در این بخش تشکیل شود تا تاثیرگذاری ماندگاری در حوزه مهندسی کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۱ول ثبت نام کردم خبری نشود
۱۴:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
این همه مدارک دادم ۵۰بار مراجع کردم گفتن زنگ میزنیم ولی خبری نشد کی باید جواب من مسنجر و بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
ازدوستان خبرنگار خواهشمندیم پیگیر قیمت مصالح ساختمانی باشند الان که دلار امده پایین باید باید باید قیمت مصالح هم کاهش پیدا کند و ما شاهد گرونی روزافزون هستیم ماجرا چیه؟ اگر کارت اعتباری سهمیه ای بد به ساختمان سازان بصورت قانونی دست این دلالان قطع خواهد شد وقیمت ها هم پایین میاد فقط فقط از دوستان خبرنگاران جوان تقاضا داریم پیگیر باشند نذارن به فراموشی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
عزیز نمیدونیم چه کار کنیم سر دوراهی قرارگرفتیم مصالح خرید کنیم گرون یا اینکه منتظر کارت اعتباری سهمیه بندی مصالح باشیم تورخداتکلیف ما چیه ؟ بخدا شب تا روز خواب به چشمان نمره با این گرانی مصالح دیگه دادن کارت اعتباری خرید مصالح اینقدر زمان بر هست وزیرراه شهرسازی تکلیف اینهایی که میخوان خونه بسازن دیگه مشخص کن مصالح گران بگیریم وخاکی تو سرکنیم یا کمک می کنیدازاین دوراهی گرانی خلاص شیم به قران شب روز با این گرانی ها ازمان گرفتید نا به سلامتی درجایگاه وزیر قراردارید تصمیم گیرنده شما هستید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۲:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
آقای رئیسی عزیز

به داد‌مردم برسید

شما که دیروز از حقوق عامه صحبت کردین


بفرمایید...هر روز سر خود وام را افزایش مسدهند و میزنند زیر قولشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
کجاست اون وعده هاي صد روزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اقاي روحاني به داد مسکن برس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
کارت اعتباری مصالح ساختمانی را تورا خدااااااااااااا بدهیدداشتم خونه کوچیکی واسه زن بچم می ساختم یهویی وسط کار تمام مصالح ساختمانی گرن شد نتونستم بخداااااا بسازمش الان کرایه نشینم ندارم هم پول کرایه بدم شما را بخدا الان هم دلار ارزون شده قیمت مصالح اجر سیمان ومیلیگرد راپیگیر باشید کاهش پیداکند یک چیز دیگه هم به کسانی که دارن خونه میسازن کارت اعتباری مصالح ساختمانی بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف داره اقای اخوندی چندین سال بی جهت مسکن مهر را غیر فعال کرد پیشرفت پروژهها را به صفر رساند در حالی که خودش هیچ کار مفیدی برای مسکن نکرد فقط وام کلان به انبوه سازانی داند که خانه های لوکس و اشرافی ساختند و حالا ما متقاضیان مسکن مهر پردیس پس از ۸ سال در حالی که اورده خود را به موقع واریز کردیم سود دوران مشارکت وام را باید پرداخت کنیم و باز برای چندمین بار هم افزایش اورده داریم و حالا ۱۰ تومان دیگه به وام اصافه شده در حالی که هنوز قراردادی هم نداریم ببینیم تکلیفمان چیست . هیچ نهاد نظارتی هم نیست که به داد این مردم برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اینجوری که به ضرر کسانی میشه که هنوز واحد تحویل نگرفتن .کسایی که دوسال پیش گرفتن با وام کمتر دوسال هم هست صاحب خونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام تعدادی در مسکن مهر پردیس حذف شدند خواهش میکنم فکری بکنید درحالیکه بعضی پول فراهم کردند ومنتظرند دوباره پذیرفته شوند از وزیر محترم تقاضای رسیدگی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
آقای وزیر پس مالیات چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
خلف وعده دولت در تحویل مسکن مهر که از ۹۱تاامروز طول کشیده وتعهد بود که بعداز ۱۸ماه وقیدشده که تاخیر درانجام کار باسود ۱۸دصد جبران شود.....ولی امروز علاوه براینکه جبران خسارت نکردند بجای وام ۲۰باید ۵۰میلیون پرداخت کنیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سیمان درود
معادن سنگ الیگودرز و ازنا
فولاد اصفهان
ماسه و شن که فراوان
خاک فراوان
و ...
حالا موندم اینهمه خدا تو این کشور نعمت گذاشته و حتی داریم صادر هم میکنیم
ولی چرا اینقدر هزینه ساخت مسکن زیاد هست؟
اگه میخواستیم خیلی از مواد ساخت و ساز وارد کنیم پس قیمت مسکن از متری 5 میلیون ساحت میشد 3 برابر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اگر قیمت مصالح ساختمانی پایین بیاد خداوکیلی خیلی ازمردم خانه دارمیشن دیگه با گرانی مسکن مواجه نمیشن بیشتر گرانی راهم این اقلام دارن سیمان،آجر ،میلیگرد الان هم که اگر بهونشان دلار بود خب دلار که پپایین امده بسم الله شما هم قیمتتان پایین بیارید اگر جز این باشد پس این گرانی ها بدون دلیل بوده و باید قوه قضائیه برخورد جدی بکند
Iran (Islamic Republic of)
33
۱۰:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
مسولین حقوقی که میگیرید از این مردمه ما راضی نداریم که کنترل نمیکنید گرونیارو بیخیالید حقوقاتون حرومه قیامت به حسابتون میرسن
Iran (Islamic Republic of)
ی
۱۰:۰۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
مسکن 500 میلیونی بر فرض بیاد 200 پولمون کجا بود بیخیال پول در میاریم هر چی بالا بنزین غذا پوشاک و.....پس اندازی نمیمونه از گشنگی نمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
از جیب مردم خرج کردن آسان هست
پس دولت تو کشور چکار میکنه دقیقا
اگه کسی میدونه بگه!؟؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
آخه قیمت مسکن را نگاه کن 5 میلیونو 10 میلیون کجای خونه را میگیره
تا چند وقت پیش تو تهران وام میدادن نتیجه نگرفتن وام 100 تومنی برای خونه های یک میلیاردی حال رفتن رو آوردن به پردیس و پرند و هشتگردو از این حرفا
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
چه خبره قيمت مسکن روز به روز داره ميره بالا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
بنده خدا ، مسکن قیمتش هر روز داره میاد پایین تر از دیروز ، من خودم تو کار مسکنم الان اصلا مشتری نیست و قیمتها هم بصورت تصاعدی داره بر میگرده . خریدار بسیار کم است ، هر کس خرید داشت در این یکسال انجام داد و دیگه تقاضایی وجود نداره و بادش خوابید حالا شاهد بازگشت قیمت خواهیم بود و ضمنا رکود حاکم به نظر میرسه حداقل برای سالها در بخش مسکن باقی بمونه
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۷:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
پس مسکن مهرسایرمناطق کشور چی؟
آخرین اخبار