دو گروه حامی مهاجران در آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردند

دو گروه حامی مهاجران از دولت آمریکا به دلیل اعمال قوانین ضدمهاجرتی جدید شکایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دو گروه حامی مهاجران دیروز (سه شنبه) از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید علیه مهاجران شکایت کردند.

«ائتلاف حقوق مهاجران کپیتال اریا» و «مرکز مهاجران و پناهندگان برای خدمات آموزشی و حقوقی» این شکایت نامه علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ را به دادگاه منطقه‌ای کلمبیا ارائه کرده و اعلام کردند این محدودیت‌های جدید لایحه «مهاجرت و تابعیت» (INA) را نقض می‌کند.

این گروه‌های حامی مهاجران خواستار اعمال یک فرمان جدید برای مقابله با قانون ضدمهاجرتی ترامپ شدند؛ قانونی که تعداد زیادی از مهاجران آمریکای مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام این دو گروه حامی مهاجران، قانون ضدمهاجرتی جدید ترامپ آسیب فوری و جبران ناپذیری به پناهجویانی وارد می‌کند که می‌خواهند شانس خود را امتحان کنند و در آمریکا درخواست پناهندگی شان را ارائه دهند.

دولت ترامپ روز دوشنبه یک قانون جدید ارائه کرد که بر اساس آن همه مهاجرانی که می‌خواهند از طریق مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، نخست باید مراحل درخواست پناهندگی شان را در یک کشور سوم که در مسیر خود به آمریکا از آن گذشته اند، طی کرده باشند. این طرح ضدمهاجرتی جدید ترامپ از دیروز اجرایی شده است. با اجرایی شدن این طرح، مسئولیت بررسی درخواست پناهندگی پناهجویانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، بر دوش کشور‌هایی از جمله مکزیک و گواتمالا می‌افتد.

بر اساس این طرح، مهاجران تا زمانی که درخواست پناهندگی شان را در یک کشور سوم ارائه ندهند، نمی‌توانند به صورت قانونی وارد خاک آمریکا شوند.

اما «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» قانون جدید ضدمهاجرتی ترامپ را «غیرقانونی» خواند. کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان هم اعلام کرد عمیقا از اجرایی شدن این قانون نگران است؛ زیرا این قانون می‌تواند خانواده‌های آسیب پذیر را در معرض خطر قرار دهد و تلاش‌های بین المللی برای یافتن راهکاری در خصوص مهاجران را تضعیف کند.

رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک این کشور مقابله خواهد کرد. ترامپ پیش از این هم قوانین مهاجرتی آمریکا را «احمقانه‌ترین» قوانین در کل جهان خوانده و از کنگره درخواست کرده بود لایحه‌ای را برای تشدید قوانین پناهندگی این کشور تصویب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار