۹۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی آماده آسفالت است

۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان آماده آسفالت است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست بررسی وضعیت راه‌های استان و خدمات رسانی، با تاکید بر اینکه سیاست راه و شهرسازی افزایش باند‌های دوم است گفت : در چهار سال گذشته ۳۴۲ کیلومتر باند دوم تحویل داده شده است.

وی انجام عملیات دوباندسازی در محور‌های بیرجند - زاهدان، گناباد خضری، فردوس - بجستان و سایر محور‌ها را یادآور شد و افزود : قسمتی از محور تا دهه فجر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : ۱۲ پروژه باند دوم در کل استان در حال اجراست که کل شهرستان‌ها را شامل می شود.

وی گفت: ۲ کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی عبور می‌کند که ۳۵۷ کیلومتر در مسیر چابهار - مشهد و ۳۵۷ کیلومتر در مسیر بندر عباس - مشهد در حوزه استان واقع شده است.

جعفری با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از هر کدام این محور‌ها تبدیل به بزرگراه شده است افزود: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی ۱۰ کریدور اصلی کشور است و هر سال نیز اعتبارات این کریدور‌ها بالای ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد تلفات در این ۲ محور اصلی است که بیشترین حجم ترانزیت را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ۲ کریدور شرق به غرب و غرب به شرق نیز گفت: این محور‌ها از سمت طبس - یزد - دیهوک - بیرجند - سربیشه - ماهیرود امتداد دارد.

وی با اشاره به مسیر اصفهان - طبس - بیرجند به عنوان یک محور مهم در استان اظهار داشت: مسیر دیگر قابل اهمیت نیز محور قاین به خواف است.

جعفری با اشاره به وجود یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه اصلی در خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۶۴ کیلومتر از این جاده‌ها تاکنون تبدیل به بزرگراه شده است.

وی از ترافیک سنگین در محور دیهوک به طبس یاد کرد و گفت: به خاطر این حجم ترافیک تلفات رانندگی نیز افزایش یافته و روز به روز هم این ترافیک بیشتر می‌شود که نیاز به احداث باند دوم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: چهار کیلومتر از محور طبس به دیهوک نیز در حال اجرا بوده که جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

انتهای یپام/ک

۱۲ پروژه باند دوم در خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار