مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان وضعیت سلامت روان خوبی ندارند

شکوهی گفت: دانش‌آموزان باهوش در مدارس بسیار داریم، اما دانش آموزی که از سلامت روان برخوردار باشد کم است.

دانش آموزان وضعیت سلامت روان خوبی ندارند/  یک میلیون و ۵۰ هزار معلم در شهرستان های استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی، توجیهی مدیران و مجریان طرح نماد اظهار کرد: در این دوره آموزشی به دنبال تبیین اهداف، برنامه و سیاست‌ها هستیم و دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را با ما دارند در این دوره حضور پیدا کردند تا راهکار‌های اجرای بهتر را مرور کنیم.

کوچ اداره مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به معاونت پرورشی

وی ادامه داد: برخی از دوگانگی‌ها در سیاستگذاری طرح نماد ناراضی بودند، اما براساس سیاست‌های آموزش و پرورش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از معاونت تربیت بدنی به معاونت پرورشی انتقال پیدا کرد و قصد داریم به زودی اداره مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شکل دهیم.

شکوهی گفت: تاکنون حدود چهار ماه از این تغییرات می‌گذرد و کار را با هماهنگی جلو می‌بریم تا در نهایت دانش آموزی متعادل و تمام و کمال داشته باشیم و در انجام این امر مهم و حساس به همکاری نزدیک استان‌ها نیاز داریم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چند سال از اجرای طرح نماد گذشته است، بیان کرد: البته همه کار ما نماد نیست و بخشی از پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی را شامل نماد می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باهوش در مدارس بسیار داریم، اما دانش آموزی که از سلامت روان برخوردار باشد کم است بنابراین حراست از نونهالان و نوجوانان ضرورت پیدا می‌کند.

میانگین تراکم دانش آموزی در شهرستان‌های استان تهران

در ادامه محمد صیدلو مدیرکل شهرستان‌های استان تهران گفت: هر نهادی که می‌خواهد برای آینده خود کاری انجام دهد باید از امروز و از کلاس‌های درس آغاز کند و به دنبال این موضوع اجرای طرح نماد انجام شد، طرحی که جای آن خالی بود.

وی با بیان اینکه در استان تهران ۲ اداره کل آموزش و پرورش با ویژگی‌های خاص خود داریم، ادامه داد: میانگین تراکم دانش آموزی در شهرستان‌های استان تهران ۳۲ است در حالی که میانگین کل کشور ۲۴ است.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار دانش آموز و تربیت می‌شوند، گفت: از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی ۱۱۲ هزار نفر در شهرستان‌های استان تهران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Canada
عزیزی
۰۹:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام من طرحی برای این مشکل را به نام قلم تندرستی به آقای دکتر حمیدی داده ام ولی متاسفانه هنوز بعد از ده ماه کاری نکرده اند وجوابی نداده‌اند اگر مسوول هستید پیگیری کنید تا اجرایی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
به نظر شما وقتی خانواده یعنی پدر و مادر زیر فشار روانی باشن فرزند که در اون خانواده باشه خیلی راخت زندگی میکنه نه الان با وجود این مشکلات همه اغضا خانواده عصبی هستند متاسفانه من ائپول خودمو میگم وقتی پول ندارم یه کیلو بنج بخرم خونه که برم شرمنده زن بچه ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
ازمشکلات اقتصادی وفشاری که براکثریت جامعه واردشده است سلامت روان همه به خطرافتاده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
به نظرمن یه معلم اگه بلدباشه بین دانش آموزان صمیمیت ایجادکنه وروال آموزش براساس کارگروهی باشه تاحدودزیادی میتونه به سلامت روان بچه هاکمک کنه وحتی نیازی به اون شکل به مشاوردرمدرسه نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
معلم ها فک کردید که خیلی اعصاب دارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
با این گرانی و بیکاری و صدها گرفتاری که برای مردم وجود داره، کی وضعیت سلامت روانی خوبی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اعصاب و روان نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اعصاب و روان نمونده برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اعصاب و روان نگذاشتید برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
هیچکس اعصاب و روان نداره
آخرین اخبار