‌کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای محدودیت‌هایی ایجاد کرد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت:کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این راستا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سلیمان پاک‌سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دیروز در جلسه هم‌اندیشی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در حوزه آموزش‌های فـنـی و حـرفـه‌ای کشور با قدردانی از همه فعالان عرصه مهارت‌آموزی در شهرستان دهاقان اظهار داشت: اختصاصی شدن درآمد‌های سازمان، درآمدزایی مراکز و برگشت آن به مرکز، واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیردولتی، مدیریت بهینه در ارتقای دوره‌ها، حکمرانی محلی و مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مباحثی است که باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: نسل دوم مهارت‌آموزی باید تقاضا محور و نتیجه‌گرا و همراه با مهارت‌های کسب و کار و بر اساس آموزش‌های دوگانه باشد که بخشی در مراکز و بخشی دیگر توسط بنگاه‌های اقتصادی اجرا شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تأکید به تعامل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با بخش غیردولتی و شرکای مهارتی افزود: مدل فعالیت‌های آموزشی باید به صورت ائتلافی باشد، با توجه به مسائل و مشکلات موجود در شهرستان‌های دهاقان و شهرضا، باید نیازسنجی لازم صورت پذیرد و با آینده‌پژوهی، قطب‌های آموزشی مشخص و رشته‌ها اولویت‌بندی شود.

وی با اشاره به تغییر نگرش به آموزش‌های مهارتی و تنظیم طرح‌های جدید اظهار داشت: در سال رونق تولید و بر اساس تأکید‌های مقامات کشوری، توجه به مهارت‌آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این راستا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در کارگاه‌ها بهره‌مند شوند و تا حد امکان از امکانات کارگاه‌های مرکز استان نیز برای سایر مراکز استفاده کنند.

پاک‌سرشت در بازدید از کارخانه ساخت و تجهیزات گلخانه شهر گلشن دهاقان با اشاره به ضرورت حرفه‌آموزی بر اساس نیاز منطقه‌ای اظهار داشت: باید جوانان را با مسیر آموزش و مهارت آشنا کنیم ضمن این‌که اجرای آموزش‌های دوگانه برای مؤلفه‌های نیازسنجی شده بر اساس پتانسیل شهرستان دهاقان به ویژه در حوزه آموزش‌های گلخانه‌ای از سوی مرکز فنی حرفه‌ای و آموزش عملی در محل گلخانه‌ها بسیاری از مشکلات این منطقه را حل می‌کند.

در ادامه آرش اخوان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، به بیان اهم برنامه‌ها در خصوص توانمند کردن کارجویان و ارتقاء شاغلان، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در سال رونق تولید، نظام آموزش دوگانه برای کارجویان، تدوین الگو‌های جدید با توجه به جوابگو نبودن الگو‌های آموزشی قدیم و لزوم تعریف بسته‌های آموزشی منطبق با نیاز جامعه و بازار کار پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: دهاقان و شهرضا از پتانسیل‌های بسیار زیادی برای موضوع گردشگری و بوم‌گردی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان قطب گردشگری کشور قرار گیرند.

انتهای پیام/م

 

جلسه هم‌اندیشی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.