سوختن پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان در آتش حملات پهپادی رزمندگان یمنی

بنابر اعلام یک افسر یمنی، انبار‌های تسلیحاتی پایگاه هوایی ملک خالد در عسیر بر اثر حملات پهپادی رزمندگان یمنی تا ساعت‌ها در آتش می‌سوخت.

سوختن پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان در آتش حملات پهپادی رزمندگان یمنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع ارتش سعودی و مزدورانش را از هوا و زمین در جنوب عربستان آماج حملات پهپادی و زمینی خود قرار دادند و به گفته یک افسر یمنی، انبار‌های تسلیحات در پایگاه هوایی ملک خالد در عسیر بر اثر حملات پهپادی رزمندگان یمنی تا ساعت‌ها در آتش می‌سوخت.

فعالیت فرودگاه جیزان در جنوب عربستان نیز در پی حمله پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که در پاسخ به ادامه جنایات رژیم سعودی علیه ملت یمن انجام گرفت برای مدتی متوقف شد.

یگان پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله گسترده‌ای به فرودگاه جیزان و پایگاه هوایی ملک خالد در عسیر در جنوب عربستان انجام داد و پهپاد‌ها با دقت به اهداف حمله کردند.

سرتیپ یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت شماری از پهپاد‌های قاصف کا-۲ به آشیانه‌های هواپیما‌های بدون خلبان در فرودگاه جیزان حمله کردند.

وی خاطر نشان کرد مراکز پایش هوایی تأیید کردند فعالیت فرودگاه جیزان در پی این حمله دچار اختلال شد. همچنین پهپاد‌های قاصف کا-۲ دو بار به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در عسیر حمله کردند.

یحیی السریع افزود حملات به این فرودگاه در پاسخ به جنایات متجاوزان و محاصره ملت یمن که هنوز ادامه دارد انجام شد.

خالد الصاید خبرنگار العالم در صنعا در گزارشی گفت: بار دیگر یگان پهپاد‌های یمنی عملیات هوایی خود را علیه فرودگاه‌های سعودی از سرگرفت و پهپاد‌های قاصف کا-۲ به انبار‌های تسلیحات جنگنده‌ها و شمار دیگری از مواضع نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط حمله کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأیید کرد این حمله با دقت انجام شد و تهدید کرد عملیات بیشتری انجام خواهد شد.

سرتیپ عابد الثور، کارشناس راهبردی و نظامی گفت: ”عملیاتی که پهپاد‌ها علیه فرودگاه و پایگاه ملک خالد در عسیر انجام دادند تأثیر زیادی داشت و انبار‌های تسلیحات هدف قرار گرفت و نشانه‌های اولیه حاکی است انبار‌های تسلیحات تا ساعت‌ها در آتش می‌سوخت.“

خبرنگار این شبکه گفت در خصوص عملیات نظامی زمینی نیز باید گفت شماری از مزدوران در حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دفع حمله مزدوران در جبهه نجران کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

توپخانه‌های ارتش یمن مکان‌های تجمع مزدوران ارتش سعودی را در منطقه مجازه شرقی در عسیر گلوله باران کرد که به کشته یا زخمی شدن شماری از آنان منجر شد. شماری از فرماندهان و سربازان ائتلاف متجاوز به یمن در دفع حمله آنان در البیضا در مرکز یمن کشته یا زخمی شدند.

خبرنگار گفت جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته حملاتی انجام دادند و در برخی از این حملات نیز برخی مواضع غیرانسانی در برخی از استان‌ها هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد عملیات نظامی رزمندگان یمنی نیز در پاسخ به جنایات متجاوزان انجام شد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد همه نیرو‌های مسلح بر حملات دفاعی و مشروع خود افزوده‌اند تا تجاوز به یمن که از بیش از چهار سال پیش ادامه دارد، متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
چرا تصویر وفیلم ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
کاش بجای اعتماد کردن به اروپاییهای پررو
و دروغ گو به برادران یمنی تسلیحات کارامد تر میفرستادیم
Iran (Islamic Republic of)
سچاد
۱۰:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
آفرین بر این دلاوری
آخرین اخبار