فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

کشف۲۲ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امنیت مرزهای ایران پایدار است، گفت: تا کنون ۲۲ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور کشف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی گلستان گفت: تقویت مرز‌ها در توسعه کشور هم موثر خواهد بود و از اقدامات خرابکارانه قاچاقچیان در نابودی اقتصاد جامعه جلوگیری خواهد کرد.

رضایی افزود: در برخی از مرز‌ها، به دلیل نبود ابنیه قاچاق صورت می‌گیرد و در بخش‌هایی که مرزبانان حضور دارند به صورت جدی با قاچاق مبارزه می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در ۳ ماه گذشته ۲۲ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور کشف شد.

سردار قاسم رضایی امروز در نشست خبری در حاشیه مراسم معرفی فرمانده جدید مرزبانی گلستان گفت: هم مرز بودن با افغانستان و تولید سالانه ۹ هزار تن انواع مواد مخدر در این کشور موجب می‌شود که فشار زیادی به مرز‌های ما وارد شود.

وی ادامه داد: البته با کنترل شدید نیرو‌های مرزبانی میزان کشفیات در سال‌های اخیر از کشف با تناژ بالا بسیار کمتر شده و اغلب کشفیات به صورت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو گرم و حتی کمتر است که نشان می‌دهد اقدامات بازدارنده موثر بوده است.

سردار رضایی همچنین درباره کنترل مرز‌ها گفت:مهمترین اولویت در مرز‌ها جلوگیری از قاچاق کالاست که در بخش حوزه‌های انسدادی مشکل اعتباری داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا در عین حال گفت: سال گذشته، اما با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی به مدت ۶ ماه انجام شد و اثرات مطلوبی داشت.

سردار رضایی افزود: این طرح هم اکنون در سطوح روسای قوا مطرح شده و رییس جمهور هم دستورات بسیار خوبی را به وزرای مربوطه داده است.

وی همچنین از خرید ۷ فروند شناور نیمه سنگین در ۲ هفته گذشته خبر داد و اضافه کرد: این شناور‌ها در آب‌های جنوب به کار گیری می‌شوند.

سردار رضایی در پایان گفت: تا آخر سال همچنین چند فروند شناور دیگر به مجموع شناور‌های خریداری شده افزوده و در دریای شمال به کار گیری خواهد شد.

هادی حق شناس استاندار در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان گفت: مرز در کشورمان یک جایگاه مهم و استراتژیک در همه‌ی موضوعات از جمله امنیت دارد و در فرمایشات مقام معظم رهبری و در قانون اساسی کشورمان بر دفاع از مرز‌ها و اهمیت آن بار‌ها تاکید شده است.

در این مراسم سرهنگ بهزاد ابراهیمی به عنوان فرمانده مرزبانی به مدت ۳ سال به سمت فرماندهی مرزبانی گلستان معرفی و از زحمات سرهنگ حسین دهکی قدردانی شد.

انتهای پیام / اس

 

مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان گلستان

برچسب ها: سپاه ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.