استاندار سمنان در دیدار با رئیس سازمان استاندارد کشور:

استاندارد زبان مشترک همه کشور‌ها برای توسعه صادرات است

علیرضا آشناگر گفت: نیاز است ضمن ارتقا کیفیت محصولات داخلی از ورود محصولات بی کیفیت خارجی به کشور نیز جلوگیری شود.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی رضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با رئیس سازمان استاندارد کشور با بیان اینکه شعار رونق تولید تکلیفی بر گردن مردم و مسئولین است و یکی از الزامات آن ارتقا کیفیت محصولات است گفت: نیاز است ضمن ارتقا کیفیت محصولات داخلی از ورود محصولات بی کیفیت خارجی به کشور نیز جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از مطالبه‌های جدی مردم توسعه نظارت‌ها و تدوین مقررات و اعمال جدی آن‌ها بر محصحولات توسط سازمان ملی استاندارد است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه استاندارد زبان مشترک همه کشور‌ها برای توسعه صادرات است تصریح کرد: با افزایش کیفیت راه‌های توسعه صادرات به روی واحد‌های تولیدی گشوره می‌شود.
وی ابراز داشت: در سطح استان نظارت خوبی بر محصولات صورت می‌گیرد، ولی نیاز است این برخورد‌ها شدت بیشتری یابد.

آشناگر بیان کرد: نیاز است با توجه به نیاز استان آزمایشگاه‌های مواد شیمیایی و مواد سوختی در استان سمنان ایجاد شود.

وی در ادامه بیان اینکه کمبود آب، مهمترین معضل استان سمنان در مسیر توسعه و رشد محسوب می‌شود، گفت: تأمین آب یکی از راه‌های جذب سرمایه گذار اقتصادی به این استان است.

وی افزود: با اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای انجام این طرح بزرگ، شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان سمنان خواهیم بود.

استاندار سمنان همچنین از ظرفیت‌های این استان سخن گفت: پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور یکی از افتخارات استان است که در سال گذشته کسب شد و توانستیم عملکرد خوبی در این مسیر داشته باشیم.

آشناگر ابراز داشت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان سمنان حضور دارند که هزاران نفر از آن‌ها ارتزاق می‌کنند و از سوی دیگر این استان دارای ظرفیت‌های بیشتری نیز در حوزه معادن به خصوص معادن فلزی است که می‌توان با بهره برداری از آن‌ها وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری از شرایط کنونی نیز حتی بهتر کرد.

انتهای پیام / م

استان سمنان پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد

برچسب ها: استانداری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار