خسروپناه مطرح کرد؛

راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در استان‌ها

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد گفت: هیئت اندیشه ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد به صورت استانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خسروپناه  معاون علوم انسانی و هنر در جلسه هم اندیشی اساتید رشته‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی گفت: علوم انسانی در صدد تغییر انسان محقق به انسان مطلوب است. در تغییر، کار حقوقی، راهبردی و استراتژیکی و تغییر ساختاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: چشم انداز این معاونت تعالی علوم انسانی و هنر است. تعالی علوم انسانی در سه عرصه به روز رسانی، بومی سازی و حکمی سازی علوم است.

وی تصریح کرد: بروز رسانی علوم انسانی بدین معنی است که دانشی که در علوم انسانی تدریس می‌شود، باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد. خروجی دروس دانشگاهی باید پیوندی با جامعه داشته باشد و این همان مفهوم بومی سازی است.

 خسروپناه علوم انسانی را بخش انضمامی و نظریات علوم انسانی را انتزاعی دانست و گفت: باید به مبانی علوم انسانی توجه و در آن از مبانی حکمت اسلامی استفاده شود تا بتوانیم نظریات فرهنگی صادر کنیم. هنر مبتنی بر نظریه زیباشناختی است. نظریه زیباشناختی مبتنی بر نظریه انسان است. این حکمی سازی علوم است.

 خسروپناه ادامه داد: معاونت علوم انسانی و هنر متشکل از اداره کل آموزش، اداره کل پژوهش و مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر است. مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی قوه عاقله این معاونت و اداره کل آموزش و پژوهش قوه عامله این معاونت است.

وی همچنین از راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد به صورت استانی خبر داد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: اساتید علوم انسانی می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در زمینه اصلاح آیین نامه‌هایی که مانع پیشرفت دانشگاه می‌شوند و همچنین مجلات، ارتقاء و شورای تخصصی و ... به استان خود ارائه و بر اساس آمایش هیئت اندیشه ورز استان این نظریات را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام/

 

برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید رشته‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار