روایت جالب شهید آوینی از شوخی رزمندگان؛ سرش قطع شد پیوند زدیم! +فیلم

ویدئویی از روایت جالب شهید سیدمرتضی آوینی پیرامون شوخی رزمندگان دفاع مقدس را مشاهده می‌کنید.

روایت شهید آوینی از شوخی یکی از رزمندگان؛ سرش قطع شد پیوند زدیم!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ۲۸۸۷ روز به طول انجامید در این مدت تصاویر و فیلم‌های فراوانی از نبرد رزمندگان با دشمن بعثی در تاریخ دفاع مقدس کشورمان به ثبت رسید. بازخوانی این فیلم‌ها که بخش مهمی از آن توسط شهید سیدمرتضی آوینی در تاریخ ماندگار شده است روایتی متفاوت از روحیه بالا و انقلابی جوانان این مرزوبوم دارد.

از قاب دوربین روایت فتح تصاویری منحصر به فرد از دفاع جانانه رزمندگان و حضور آنان در پشت جبهه و پشتیبانی جنگ و اشک‌ها و لبخندهای رزمندگان اسلام در شرایط مختلف جنگ به ثبت رسیده است. در ویدئوی زیر روحیه مثال‌زدنی چند تن از رزمندگان را می‌بیند که در مواجهه با دوستان خود که اعلام می‌کنند برای ملاقات آمده‌ایم، می‌گویند :«حاجی گردنش قطع شده بود. حالا پیوند شده است.»

شهید آوینی با روایت منحصر به فرد خود این صحنه را این گونه توصیف کرده است: «یکی از بچه‌ها به شوخی می‌گوید سرش قطع شده بود پیوند کردیم. این حرف را به گونه‌ای می‌گوید که اگر کسی این بچه‌ها را  نشناسد می‌پندارد آن‌ها مرگ را به بازی گرفتند. اما نه ما که با آن‌ها آشنا هستیم  می‌دانیم که این چنین نیست. آن‌ها بیش از هر کس دیگری به مرگ می‌اندیشند و به عالم آخرت ایمان دارند و درست به همین دلیل است که از مرگ نمی‌ترسند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
خوشا به سعادتشون که شهید شدند .
تورو خدا شفاعت کنید اون دنیا ما آدمهای خطاکارُ
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۳:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
یادبادآن روزگاران یادباد