توهین نژادپرستانه مشاور ترامپ به یک خبرنگار

مشاور کاخ سفید در نشست خبری با پرسش درباره نژاد و قومیت یک خبرنگار، به او توهین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، کلی آن کانوی، مشاور کاخ سفید روز گذشته در اقدامی نژادپرستانه به تبعیت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در یک نشست خبری درباره قومیت و نژاد یک خبرنگار منتقد پرسش کرد.

کانوی در این نشست خبری که به شدت با پرسش‌های مداوم «اندور فاینبرگ»، خبرنگار وبسایت «بلت وی برکفست» درباره نظرات جنجالی و نژادپرستانه دونالد ترامپ تحت فشار بود، با یک سوال کوتاه از او پرسید «نژاد شما چیست؟»

فاینبرگ از کانوی خواسته بود تا در توضیح توئیت نژادپرستانه ترامپ درباره بازگشت ۴ قانونگذار دموکرات به کشورشان، به کشوری که آن‌ها باید بازگردند اشاره کند که با این پرسش کانوی مواجه شد.

فاینبرگ علت چنین پرسشی را جویا شد که در آن لحظه کانوی با فریاد گفت «دارم از شما سوال می‌کنم». او سپس درباره اجداد ایرلندی و ایتالیایی اش توضیح داد که فایبرگ گفت: «نژاد من به سوالی که از شما پرسیدم مربوط نمی‌شود.»

برخی از رسانه‌ها با انتشار این اقدام نژادپرستانه کانوی، آن را نوعی تهدید عنوان کرده اند.

کانوی پس از این ماجرای با انتشار توئیتی به توجیه خود پرداخت و نوشت: با آن پرسش درباره نژاد خبرنگار، قصد اهانت به او را نداشتم.

ترامپ پیشتر در یکی از توئیت‌های خود ۴ قانونگذار را هدف حملات لفظی خود قرار داده بود. او نوشت: کشور ما آزاد، زیبا و بسیار موفق است. اگر از کشورمان بیزار هستید یا در اینجا خوشحال نیستید، می‌توانید [آمریکا را] ترک کنید!

انتهای پیام/

برچسب ها: کاخ سفید ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار