بدهی معوقه ۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان کرمانی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: کارفرمایان می‌توانند با تقسیط بدهی از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شوند.

بدهی معوقه ۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان کرمانی به تامین اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور است گفت:: تامین اجتماعی نیمی از جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان یک میلیون و ۴۰۰ و ۷۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: بالغ بر ۵۰ هزار کارگاه تولیدی در استان لیست بیمه خود را ارسال می‌کنند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با عنوان اینکه ۳۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این کارگاه‌های استان کرمان مشغول به‌کار هستند افزود: ۱۵۰ هزار بیمه شده توافقی در استان کرمان داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۷۰ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان وجود دارد گفت: ۱۱۰ هزار خانوار در استان کرمان مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند.

حسینی با اشاره به اینکه اشتغال موجود در استان را حفظ کردیم و بیش از ۵ درصد رشد بیمه‌شدگان در یک‌سال گذشته را داشتیم افزود: ۲ هزار میلیارد تومان تعهد تامین اجتماعی در یکسال اخیر بوده که پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان در استان کرمان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی معوقه دارند گفت: کارفرمایان می‌توانند با تقسیط بدهی از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه از ۵۰ هزار کارفرمای استان بالغ بر ۹۶ درصد آن‌ها لیست بیمه خود را به‌صورت غیرحضوری تحویل می‌دهند افزود: سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار لیست بیمه به‌صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امروزه در هر گوشه‌ای از کشور سوابق بیمه‌ای خود را بخواهند بدون حضور فیزیکی امکان دریافت سوابق آن‌ها وجود دارد گفت: پرونده الکترونیکی بیمه‌شدگان در سال جاری تهیه می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی در هیچ شعبه‌ای نیست.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان ۲۶ شعبه اصلی، ۱۶ شعبه اقماری و ۱۲ کارگزاری دارد که به بیمه‌شدگان و کارفرمایان خدمت‌رسانی می‌کنند یادآور شد: در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی کرمان در بین سایر استان‌های کشور رتبه اول را کسب کرد و با بیش از ۸ هزار امتیاز از شاخص‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۰ نفر در استان کرمان در حال حاضر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که هر ماهه به حساب آن‌ها واریز می‌شود افزود: امسال شاهد افزایش ۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان قالیبافی و صنایع‌دستی در استان کرمان گفت: در استان کرمان ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه‌شده قالیبافی و صنایع‌دستی وجود دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار