اندیشه ورزی برنامه سازان شبکه آفتاب برای پاسداشت زبان فارسی

شورای اندیشه ورزی شبکه آفتاب با موضوع پاسداشت زبان فارسی برگزار شد.

اندیشه ورزی برنامه سازان شبکه آفتاب برای پاسداشت زبان فارسیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ششمین شورای اندیشه ورزی شبکه آفتاب با موضوع پاسداشت زبان ادبیات فارسی با حضور گویندگان و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز اراک برگزار شد.

امیر هوشنگ آذر دشتی مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی در این شورا پاسداشت زبان فارسی را یکی از دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب عنوان کرد و گفت: زبان هرکشوری بعنوان میراث آن کشور محسوب می‌شود و پاسداشت آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آذردشتی افزود: امروز با هجوم زبان‌های بیگانه و به تبع آن حضور فضای مجازی زبان فارسی ما در معرض هجمه و تهدید قرار گرفته و این وظیفه رسانه ملی است که از زبان فارسی بعنوان میراث ماندگار حمایت و حفظ کند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در حفظ و صیانت و همچنین پاسداشت زبان فارسی اضافه کرد: رسانه بعنوان آینه زبان و ادب فارسی است و چنانچه همکاران و برنامه ساران رسانه ملی خود این نکات را رعایت کنند به طور قطع در آموزش، و فرهنگسازی در ترویج زبان فارسی می‌توانیم موفق باشیم.

ضرورت آشنایی برنامه سازان صدا و سیما با زبان فارسی

اسکندری استاد زبان و ادبیات فارسی هم در این نشست بر ضرورت آشنایی برنامه سازان صدا و سیما با زبان فارسی بعنوان یک زبان معیار تاکید کرد و گفت: سازمان صدا و سیما به دلیل داشتن مخاطبان زیاد و فراگیر تاثیر بسزایی در زبان مردم دارد و اگر برنامه سازان این اصول را ندانند و رعایت نکنند نمی‌توانند برنامه سازی کنند و یا خطا‌ها را به اشتباه وارد زبانِ مردم می‌کنند.

اسکندری افزود: بنابراین برنامه سازان و گویندگان رسانه ملی بایستی خود اصول زبان فارسی را بدانند تا این امر در زبان مردم جا بیافتد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.