افزایش بهای نفت در پی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا

کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا باعث افزایش قیمت نفت شد.

افزایش بهای نفت در پی کاهش ذخایر نفت خام آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش خارج از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۶ سنت افزایش به ۵۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۲۵ سنت افزایش (معادل ۰.۴ درصد)، ۶۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا دیروز (سه شنبه) اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژوئیه با ۱.۴ میلیون بشکه کاهش به ۴۶۰ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت خام آمریکا در این بازه زمانی با ۲.۷ میلیون بشکه کاهش همراه خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است داده‌های مربوط به ذخایر نفت خام این کشور را امروز منتشر کند.

بیش از نیمی از فعالیت‌های نفتی خلیج مکزیک آمریکا به دلیل وقوع توفان «بری» همچنان تعطیل است. از چند روز پیش به دلیل وقوع توفان سهمگین بری، بیش از ۲۸۰ سکوی نفتی خلیج مکزیک تخلیه شد.

بهای طلا امروز (چهارشنبه) به دنبال ثبات در ارزش دلار با کاهش همراه بود. احتمال کاهش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا و نامشخص بودن آینده روابط میان واشنگتن و پکن هم بهای طلا را تحت تأثیر قرار داده است. بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۴۰۴۰.۷۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار