شانه‌ساز:

اهداف سیاسی در قاچاق دارو مطرح است

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قاچاق دارو به کسب سود ختم نمی‌شود و در لایه‌های زیرین آن حتما اهداف سیاسی و بیوترورسیم نیز مطرح است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  در اولین کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالا‌های حوزه سلامت گفت: بحث کالا‌های غیرمجاز قاچاق و تقلبی بسیار گسترده و خطرناک بوده که هدف آن آسیب زدن به جامعه بشری باانگیزه‌های مختلف است.

وی افزود: از انگیزه‌های تقلب و قاچاق کسب سود، درآمد نامشروع و غیرقانونی است که البته تنها به این موضوع ختم نمی‌شود و در لایه‌های زیرین آن حتما اهداف سیاسی و بیوترورسیم نیز مطرح است.

رئیس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه برخورد با این پدیده پیچیده نیازمند هماهنگی، همکاری و کار جهادی است، تصریح کرد: باید بین بخش‌های مختلف این هماهنگی شکل بگیرد تا بتوانیم با این هجمه مقابله مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع قاچاق و تقلب تنها مربوط به ایران نیست، گفت: این موضوع در دنیا مطرح است، اما انگیزه‌هایی برای اینکه ایران را آماج این حملات قرار دهد کم نیست. در حال حاضر علیرغم اینکه در تشریفات بین‌المللی گفته می‌شود که دارو و تجهیزات مشمول تحریم‌ها نیست، اما در عمل تمرکز اصلی تحریم‌ها روی این دو حوزه قرار دارد.

شانه ساز بابیان اینکه در حوزه سلامت نمی‌توانیم بین قاچاق و تقلب تفکیکی قائل شویم، تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که نمی‌توانیم بگوییم محصولات بدون شناسنامه قابل‌مصرف است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و تبلیغات به‌عنوان یک معضل جدی مطرح است، عنوان کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که کالا‌های سلامت‌محور که بعضا خلاف واقع نیز هستند در فضای قانونی مانند صداوسیما، روزنامه‌ها و مجلات تبلیغ می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تبلیغات کالا‌های غیرمجاز همواره جزء دغدغه‌ام بوده است و معتقدم برخورد با تخلفات به‌هیچ‌عنوان در چهارچوب ادارات دولتی امکان‌پذیر نیست و باید فراتر از وظیفه سازمانی برای برخورد با آن همکاری و ایفای نقش کرد.

لازم به ذکر است اولین کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالا‌های حوزه سلامت با حضور ریاست سازمان و مشارکت فعال معاونان و مدیران غذا و دارو سازمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به همت دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی برگزار شد.

این کارگاه که با حضور مسئولانی از پلیس فتا، دادستانی کل کشور، مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان نظام پزشکی برگزار شد و هدف از آن شناسایی راهکار‌های اجرایی پیشگیری و مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالا‌های سلامت محور در رسانه‌های عمومی و فضای مجازی و نحوه برخورد با تخلفات احتمالی بود.

 

انتهای پیام/

 

محصولات بدون شناسنامه قابل‌مصرف نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار