رحمانی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید یک ضرورت غیر قابل انکار است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  ایمیدرو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با محوریت «حمایت از تولید» که با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دستگاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از چالش‌های مهم و موثر در حوزه تولید، مسائل مربوط به تامین منابع مالی واحد‌های تولیدی است.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی ایران؛ از ۴۰۰ تشکل صنعتی و معدنی کشور، رتبه نخست مشکلات در زمینه «دسترسی آسان به منابع مالی، تامین سرمایه در گردش» است.

رحمانی افزود: قاعدتا مشکلات و مسائل بخشی از عملکرد ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پارامتری موثر در شرایط تولید امروز کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در شرایط موجود باید با تغییر نگرش در مسیر حمایت از تولید به ویژه در حوزه تامین منابع مالی گام برداریم.

وی گفت: در این زمینه انتظار می‌رود بانک مرکزی یک سیاست تعادلی متناسب با شرایط روز در حوزه پولی و تامین منابع مالی حوزه تولید در پیش بگیرد.

رحمانی افزود: در حال حاضر با وجود بسیاری از مشکلات تحمیلی، بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای بهبود شرایط کمک حال حوزه تولید هستند، که جای تقدیر دارد.

وی اعلام کرد: طی مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی درخواست ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید کردیم که حدود ۸۴ هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت است.


بیشتر بخوانید: تعداد خودرو‌های ناقص در کف پارکینگ‌ها کاهش یافت 


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این مهم، طرح‌ها می‌توانند به تولید اقلام کالا‌هایی بپردازند که در واردات آن‌ها با محدودیت‌های داخلی و خارجی مواجه هستیم.

رحمانی با بیان اینکه یکی از محور‌های برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، شیوه‌های جدید تامین مالی است، گفت: در این راستا با بانک مرکزی و سازمان بورس مشورت کردیم که نتایج مطلوب آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید امروز یک ضرورت غیر قابل انکار است و پیگیری راه اندازی آن‌ها با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی و دولتی در دستور کار است.

رحمانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل در تیرماه گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل در راستای منویات رهبری و با دعوت از همه گروه‌های موثر در رفع نیازمندی‌های صنعتی کشور از ۲۷ تیر ماه برگزار خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بیان کرد: شرکت‌هایی که نیازمندی‌های صنعتی و معدنی کشور را بومی سازی می‌کنند و مانع واردات نمونه‌های مشابه خارجی به کشور می‌شوند را حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لزوم تغییر نگرش در مسیر حمایت از تولید

 

برچسب ها: وزیر صنعت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار