هم‌پیمایی برای کاهش ترافیک شهری

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از رونماییِ نرم‌افزار "هم‌پیمایی" با هدف کاهش تعداد خودرو‌های تک سرنشین در شهر خبر داد.

علیرضا صلواتی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در این نرم افزار سعی شده تا شهروندانی که مبدا یا مقصد مشترک دارند را تشویق کنند تا سفر‌های خود را به صورت هم‌پیمایی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح هم‌پیمایی همزمان با مجموعه رویداد‌های «قصه آدم و هوا» آغاز شد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده نرم‌افزار و اپلیکیشن هم‌پیمایی آماده شده و به زودی رونمایی خواهد شد از جمله مزایای اجرای این طرح کاهش ترافیک سطح معابر، آلودگی هوا، مصرف سوخت و هزینه شهروندان در سفر‌های درون شهری است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: هرچه ضریب اشغال خودرو‌ها که در حال حاضر ۱.۳ درصد است به عدد بالاتر یعنی دو برسد، بدان معنا است که به جای دوخودرو یک خودرو در شهر تردد می‌کند و قطعاً حذف خودرو‌های اضافه در بهبود کیفی هوای شهر تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ی
 


نرم‌افزار "هم‌پیمایی" با هدف کاهش تعداد خودرو‌های تک سرنشین

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.