کاهش آسیب‌های اجتماعی همکاری همه سازمان‌ها و ادارات اجرایی را می‌طلبد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از وظایف مهم همه به ویژه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: مسائلی مربوط به مواد مخدر، اعتیاد و فضای مجازی در جامعه وجود دارد که می‌توان با ارائه آموزش‌های مفید و به موقع، از لطمه‌های جبران ناپذیری که به خانواده وارد می‌کند جلوگیری کرد و از جوانانی که می‌خواهند در آینده عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور را در دست بگیرند حمایت کنیم؛ که رسیدن به این امر مهم همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات اجرایی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی و تلاش برای بهتر زیستن جامعه هدف است، گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و افراد معلول مورد توجه سازمان بهزیستی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به گام دوم بیانیه انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد،ادامه داد: در این بیانیه رهبر انقلاب دو موضوع مهم شفاف سازی و ارتقاء سلامت اجتماعی را عنوان فرمودند که می‌توان گفت یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی محسوب می‌شود.

وی افزود: بنده اعتقاد دارم سازمان بهزیستی یک سازمان آموزشی است که می‌تواند برنامه‌های بهتر زیست جامعه را اشاعه دهد که خوشبختانه در این زمینه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

وی جامعه هدف بهزیستی را بسیار گسترده دانست و اظهار داشت: سازمان بهزیستی از بدو تولد تا زمان سالمندی همواره در کنار مردم است چه در زمان کودکی که آموزش‌های لازم از طریق مهد‌های کودک به فرزندان ما آموخته می‌شود تا به توانمندی برسند و چه در دوران سالمندی که افراد نیاز به حمایت‌های همه جانبه دارند.

توانمندسازی افراد جامعه به ویژه زنان خانوار  امری ضروری دانست

ریاحی تصریح کرد: توانمندسازی افراد کم توان جامعه که از لحاظ آماری تعدادی قابل توجهی هستند یکی از دیگر وظایف مهم بهزیستی بوده است؛ متاسفانه برخی افراد از لحاظ جسمی، شنوایی، بینایی و غیره کم توان هستند که خوشبختانه بهزیستی با انجام آموزش‌های توانبخشی و مشاوره‌های ژنتیکی این عزیزان را یاری کرده و فاصله میان آن‌ها و جامعه را به شدت کاسته است.

ریاحی توانمندسازی افراد جامعه به ویژه زنان خانوار را امری ضروری دانست و گفت: خوشبختانه طی تفاهم نامه‌ای که میان نهاد ریاست جمهوری و دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور منعقد شده است شیوه‌های برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حوزه آموزش و مشاغل خانگی برنامه ریزی شده است.

گفتنی است در ادامه این نشست، احمد ترحمی معاون سیاسی – امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به ایراد سخنانی با محوریت روز بهزیستی و تامین اجتماعی پرداخت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار