بی‌توجهی دولت به واحد‌های صنعتی و تولیدی سیل‌زده گلستان/سرمایه‌گذاری صنعتی به ۱۰۰۰ میلیاردتومان می‎رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با انتقاد از بی‌توجهی دولت به خسارت واحد‌های تولیدی سیل‌زده گفت: همه واحد‌های خسارت دیده در سیل گلستان بدون حتی یک ریال کمک دولتی به چرخه تولید بازگشتند و فقط پنج واحد غیرفعال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حسینقلی قوانلو ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهارداشت: سال ۹۷ را با جنگ اقتصادی شروع کردیم و بی‌سابقه‌ترین جنگ و فشار‌ها به مردم و تولیدکنندگان وارد شد با این حال همه در حال تلاش هستیم تا در برابر این فشار‌ها ایستادگی و مقاومت کنیم و اثرات سوء آن را کاهش دهیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دولت به خسارت واحد‌های تولیدی سیل‌زده گفت: همه واحد‌های خسارت دیده در سیل گلستان بدون حتی یک ریال کمک دولتی به چرخه تولید بازگشتند و فقط پنج واحد غیرفعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه تولید و اشتغال اصلی‌ترین موضوع کشور است، خاطرنشان کرد: به رغم قول‌هایی که دولت داده است، اما تاکنون کمکی برای جبران بخشی از خسارت‌های صنعتگران سیل‌زده مصوب نشده است.

وی با اشاره به رشد شاخص‌های بخش صنعت در استان بیان داشت: سرمایه‌گذاری بخش صنعت گلستان از سال ۹۵ به بعد هرسال رشد داشته و از ۱۴۷ میلیارد تومان به ۵۶۳ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

قوانلو گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی گلستان انجام شده و تلاش می‌کنیم این رقم تا پایان سال به یک‌هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که از سوی واحد‌های تولیدی منتشر شده است از مجموع ۱۱۰ واحد صنعتی شاخص گلستان ۷۵ واحد در سال گذشته رشد تولید داشتند، ۳۰ واحد با کاهش تولید مواجه بودند و تولیدات پنج واحد نیز نسبت به سال ۹۶ تغییر نداشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه حجم صادرات گلستان در سال گذشته با ۳۵ درصد رشد به ۳۰۰ میلیون دلار رسید، خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته نرخ بیکاری گلستان از ۱۲.۸ درصد به ۱۱.۹ درصد رسید در حالی که نرخ مشارکت نیم درصد رشد داشت.

انتهای پیام/ پ

بازسازی مناطق سیل زده در گلستان

برچسب ها: سیل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.