ارتقاء قرارگاه های لشکری از وضع تاکتیکی به عملیاتی

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تیپ‌های پیاده و تکاور به تیپ واکنش سریع نیروی محسوس و تیپ‌ های متحرک هجومی تغییر ساختار داده‌ اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع)، گفت: در نیروی زمینی ارتش ۲۰ طرح تغییر ساختاری جدید با هماهنگی فرمانده کل ارتش و ستاد کل نیرو‌های مسلح اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این ساختار جدید تیپ‌های پیاده و تکاور به تیپ واکنش سریع نیروی محسوس و تیپ‌ های متحرک هجومی تغییر ساختار داده‌اند، ادامه داد: قرارگاه‌ های لشکری نیز از حالت و وضعیت تاکتیکی به وضعیت عملیاتی ارتقاء پیدا کرده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین مقرر شده لشکر پیروز ثامن‌الائمه از قرارگاه تاکتیکی به عنوان قرارگاه عملیاتی ایفای نقش کند.

امیر سرتیپ جهانشاهی، افزود: تیپ‌های ۳۷۷، ۳۸ زرهی و ۲۷۷ متحرک نجومی از نظر آموزش عملیات اطلاعات، هدایت و کنترل عملیاتی و ارتقای آموزش و دیگر برنامه‌ها به صورت مستقیم زیر نظر قرارگاه عملیاتی ۷۷ با هماهنگی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان تضعیف کشورمان است، اما نیرو‌های مسلح قدرتمند در کنار مردم و رهبری مقابل توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند و نیرو‌های مسلح نیز آماده‌اند و در هر نقطه‌ای از مرز‌های دریایی و زمینی و هوایی و اعتقادی کشور دفاع کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به، به روز شدن آموزش‌ها در نیروی زمینی ارتش، گفت:  ساخت ۲۰ هزار خانه سامانی جدید با هدف سامان دادن به حوزه معیشت و مسکن کارکنان در دست اقدام است که عملیات ساخت هفت هزار اخذ و آغاز شده و ۲۳ هزار واحد دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.
 
منبع: تسنیم

انتهای پیام//ف.س

هدف اصلی دشمنان تضعیف کشورمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.