زمین لرزه ۴.۲ ریشتری قصرشیرین را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر چهارشنبه حوالی شهر قصرشیرین را لرزاند.

زمین لرزه ۴.۲ ریشتری قصرشیرین را لرزاندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،این زلزله که ساعت ۱۹ و ۴۹ دقیقه و ۳۴ غروب چهارشنبه به وقوع پیوست، با موقعیت ۳۴.۴۶ شمالی و ۴۵.۶۴ شرقی ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۳ کیلومتری زمین و در هشت کیلومتری قصرشیرین، ۲۱ کیلومتری سرپل ذهاب و ۲۷ کیلومتری خانقین عراق به وقوع پیوسته است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت: تمامی دستگاه‌های مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.

مرادعلی تاتار افزود: این زمین لرزه خسارتی نداشته است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمار‌ها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحد‌های خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحد‌های شهری را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام/ز

زمین لرزه در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.