مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام:

ارتقای استانداردهای جهانی فرودگاه با نصب سامانه هواشناسی تولید داخل/ نقش حیاتی داده های دقیق هواشناسی در امنیت پرواز

ثناگو گفت: سامانه هواشناسی هوانوردی ساخت داخل پس از طی مراحل تست و پردازش به تولید انبوه می رسد و جایگزین سامانه های خارجی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرودگاه پیام، نادر ثناگو مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: امنیت، اولین نیاز در صنعت هوانوردی است و داده های دقیق هواشناسی در تنظیم این امنیت نقش حیاتی دارند.

وی با اشاره به استقرار تجهیزات جدید و ارتقای سامانه هواشناسی فرودگاه پیام، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش دقت در تامین اطلاعات هوانوردی در راستای ایمنی و امنیت پرواز ها در نشست و برخاست ها است.

ثناگو افزود: تجهیزات مربوطه از برترین سازنده ادوات هواشناسی جهان خریداری شده که با اجرای آن پارامترهای هواشناسی از جمله دید افقی در سطح باند، سمت سرعت و سرعت باد در ابتدای باند، همچنین پارامترهای فشار، دما، رطوبت و تشعشع پایش و به صورت کد فرم های بین المللی در اختیار خلبانان، برج مراقبت و شرکت های هواپیمایی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: فرودگاه ها در حوزه هواشناسی از لحاظ امکانات و استانداردهای جهانی درجه بندی می‌شوند که با اجرای این پروژه، فرودگاه پیام استاندارد های لازم را جهت افزایش امنیت پرواز بالا می برد.

رییس هیات مدیره فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام از تامین اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در بخش تجهیزات و زیرساخت برای عملیاتی شدن این پروژه خبر داد و گفت: سامانه هواشناسی هوانوردی ساخت داخل نیز بصورت آزمایشی و بصورت موازی برای سنجش مقایسه ای راه اندازه شده که امیدواریم پس از طی مراحل تست و پردازش و تایید عدم اختلاف نتایج با سامانه مشابه خارجی به تولید انبوه برسد و جایگزین سامانه های خارجی شود.

وی افزود: هزینه سامانه داخلی ساخته شده ۲۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن است.

سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام روزگذشته و با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان هواشناسی کشور با هدف افزایش ایمنی پروازها از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار