حضورجدی مدیران در عرصه سامان دهی فضای مجازی الزامی است

دادستان زرند گفت: باید با حضور مدیران در فضای مجازی وبا هوشیاری تهدیدات این فضا را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در کارگروه فضای مجازی زرند با اعلام این مطلب که امروزه فضای مجازی فراتر از عنوان مجازی در تمام سطوح وارد زندگی مردم شده است از برنامه‌ریزی‌های مدون مسئولان برای آگاه سازی مردم از تهدیدات و فرصت‌های این حوزه به عنوان یک ضرورت اساسی نام برد و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت دادن به این موضوع گفت: میتوان با هوشیاری این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود:ما سه موضوع مهم رصد، تحلیل و شناسایی مطالب و تولید محتوا را به صورت دقیق و کارشناسی شده در دستور کارگروه مذکور قرار خواهیم داد و با تشکیل هفت کمیته‌ تخصصی در حوزه‌های (اجتماعی، فرهنگی - امنیتی، انتظامی - اعتقادی، مذهبی - تولید محتوا - اطلاع رسانی قوانین - اشتغال آفرینی، حمایت از رونق تولید) تلاش خواهیم کرد تا میزان وقوع جرم را کاهش دهیم.

قویدل با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ کانال و گروه در حوزه فضای مجازی شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون اطلاعات فردی مدیران بیش از ۶۰ درصد این کانال‌ها و گروه‌ها جهت تشکیل شناسنامه فعالیت، اخذ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زرند از برگزاری همایش علمی و تخصصی فضای مجازی و رسانه در آینده‌ای نزدیک با حضور کارشناسان خبره در تمامی حوزه‌های فوق خبر داد و گفت:ائمه جمعه و جماعات، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدیران مدارس، حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاهی، اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهمی در بهبود و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان ایفا نمایند.

قویدل با اشاره به اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از مردم بدلیل عدم آگاهی از قوانین موجود اقدام به باز نشر اکاذیب، مطالب ضد فرهنگی و ضد ارزشی یا توهین و تخریب دیگران می‌کنند که باید در این راستا جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم کمیته‌ای متشکل از کارشناسان تشکیل تا نسبت به استخراج قوانین و اشتراک آن‌ها در فضای مجازی حتی الامکان از وقوع اعمال مجرمانه پیشگیری نمایند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند که طی چهار سال گذشته در سطح استان در امر پیشگیری از وقوع جرم مقام برتر را به دست آورده است افزود:همیشه نگاه ما به امنیت جامعه و نیز اقدامات قضایی قبل از اینکه برخورد باشد به مقوله پیشگیری معطوف شده چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و در این صورت با کمترین میزان آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

قویدل با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار و متکی به آراء مردم است گفت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات، دشمنان با ارسال مطالب کذب و اتهام‌زنی بی اساس به بسیاری از چهره‌های ارزشی انقلابی سعی در تزریق روحیه ناامیدی در کشور دارند که باید بدانند برخورد دستگاه قضایی با این گونه افراد بسیار شدید و غیرقابل گذشت است.

وی با تاکید بر اینکه اتاق فکر دشمنان همیشه در حال برنامه ریزی جهت ایجاد توطئه است افزود: می‌طلبد که نیرو‌های ارزشی و انقلابی خصوصاً جوانان متعهد کشور در این جنگ نرم که به مراتب مهمتر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی است با دانایی و هوشیاری و حضور به موقع به مقابله با تهدیدات بپردازند.

انتهای پیام/ح

ضرورت حضور مدیران درساماندهی فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار