۲۲۰میلیون تومان اعتبار برای بازسازی فضای سبز شهری پلدختر نیاز است

شهردار پلدختر با بیان اینکه ۴پارک این شهر در سیل امسال تخریب‌شده گفت: برای بازسازی فضا‌های سبز شهری و جبران خلأ ایجاد شده ۲۲۰میلیون تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، صمد چراغی‌پور  شهردار پلدختر با بیان اینکه ۴پارک این شهر در سیل امسال تخریب‌شده گفت: برای بازسازی فضا‌های سبز شهری و جبران خلأ ایجاد شده ۲۲۰میلیون تومان نیاز است.

 چراغی‌پور در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پلدختر که در سالن جلسات اداره آموزش‌وپرورش برگزار شد خواستار توجه جدی به رفع مشکلات زیرساخت‌های شهری شد و اظهار داشت: انتظار داریم اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران مربوط به سیل با توجه به شدت و حجم خسارات وارده توزیع شود و سهم شهرداری‌های پلدختر و معمولان لحاظ شود.

وی افزود: از محل اعتبارات سیل ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های ۱۳ استان از سوی دولت مصو‌ب‌شده که انتظار داریم با حمایت فرماندار و نماینده شهرستان پلدختر از این مبلغ رقم مناسبی برای شهر‌های سیل‌زده پلدختر و معمولان تصویب شود.

شهردار پلدختر با بیان اینکه در سیل اخیر خسارت عمده‌ای به زیرساخت‌های شهری به‌ویژه فضای سبز و پارک‌های پلدختر وارد شده‌است، عنوان کرد: چهار بوستان شهر از جمله الغدیر، فدک، شهروند و آزادگان به مساحت حدود ۱۷ هزارمترمربع به‌صورت کامل از بین رفته و زمین آن‌ها نیز با توجه به تغییر حریم رودخانه در بستر رودخانه یا معبر ساحلی جدید واقع شده‌است، برای جبران این کسری فضای سبز باید شهرداری ۱۷ هزار متر مربع زمین با کاربری فضای سبز خریداری و سپس در آن‌ها پارک احداث و ایجاد نماید.

چراغی پور بیان کرد: سه پارک بانوان، رضوان و ایثارنیز به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع به‌طور نسبی و متوسط ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند، در مجموع تنها برای بازسازی فضا‌های سبز شهری ناشی از سیل در سطح شهر پلدختر و جبران خلاء ایجاد شده حدود ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ ر

لزوم اعتبار ۲۲۰میلیون تومان برای بازسازی فضای سبز شهری پلدختر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار