تحویل ۵۰ بهله دلیجه به محیط زیست همدان

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: ۵۰ بهله دلیجه شکاری که زخمی شده بودند در فصل بهار امسال توسط مردم به یگان حفاظت محیط زیست این استان تحویل داده شد.

تحویل ۵۰ بهله دلیجه به محیط زیست همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی صفی خانی، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت:این پرنده ها پس از فرایند درمان در صورت توان بازگشت به طبیعت رها سازی یا تیمار می‌شوند.

وی اضافه کرد: این پرندگان به دلیل ناتوانایی در پرواز، آسیب های استخوانی، بروز آسیب به پرها و آسیب‌های ناشی از تیراندازی و شکار به این اداره کل تحویل داده شده بودند.

صفی خانی در ادامه گفت: این پرندگان پس از بهبود و کسب سلامتی در محیط‌های طبیعی زندگی خود رهاسازی شده تا وارد چرخه طبیعت و تولید مثل شوند.

وی بیان کرد: از جمله دلایل آسیب دیدن این پرندگان برخورد با کابل‌ها و سیم‌های برق است یا به علت قرار داشتن در فصل زاد و ولد جوجه آنها از لانه به زمین افتاده یا برخی اقدام به سرقت این جوجه ها می کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه دلیجه جزو پرندگان حمایت شده است افزود: زیستگاه دلیجه در مجاورت پارک‌ها، کشتزارها، حاشیه جنگل‌ها، رودخانه‌ها و گاهی در حاشیه مناطق مسکونی است.

این پرنده اجتماعی نیست و بیشتر اوقات به تنهایی با جفت خود دیده می‌شود.

انتهای پیام/ ش

۵۰ بهله دلیجه به محیط زیست همدان تحویل داده شد

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.