حمل دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی به منزله قاچاق است

مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی: رانندگان ناوگان باری مطلع باشند که حمل دام بدون اخذ مجوز‌های دامپزشکی به منزله قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، دکتر ابراهیم تقوایی مقدم مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در سه ماهه امسال یکهزار و ۳۲۵ رأس دام سنگین با مجوز دامپزشکی از خراسان شمالی، خارج و ۱۵۵ رأس دام سنگین به استان وارد شد.

تقوایی مقدم افزود: در این مدت ۸۱ هزار رأس دام سبک هم با دریافت مجوز‌های لازم از این استان خارج و بیش از ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ رأس دام سبک به استان وارد شد.

وی با بیان این که بر اساس برآورد‌های انجام شده روزانه حدود یکهزار رأس دام سبک و سنگین از استان به طور غیرقانونی و بدون اخذ مجوز‌های لازم از استان خارج می‌شود، گفت: از اسفندماه سال گذشته نظارت بر حمل دام در این استان به منظور جلوگیری از انتقال غیرمجاز آن تشدید شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌ها هم چنان در حال انجام است و گشت‌های ثابت و موقت در مبادی ورودی استان در محور‌های مختلف در شهرستان‌های فاروج، اسفراین، مانه و سملقان و گرمه، دایر و فعال است.

در بهار امسال مجوز قرنطینه‌ای خروج بیش از ۸۲ هزار رأُس دام زنده صادر شده است.

انتهای پیام/د

حمل دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی به منزله قاچاق است

برچسب ها: قاچاق ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.