طرح راه آهن دورود- خرم‌آباد نیازمند منابع مالی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه طرح راه آهن دورود- خرم‌آباد به شدت نیازمند منابع مالی است گفت: در استان لرستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سردار سعید محمدفرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اظهار داشت: طرح زیرگذار بهارستان یکی از طرح های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شهر خرم‌آباد است که علی‌رغم اینکه این طرح تکمیل شده، ولی تاکنون هیچ گونه منابع مالی دریافت نشده و همچنین بنا بود پل‌های دیگری در برنامه باشد که هنوز شروع نشده که با توجه به وضعیت مالی اصراری بر پول نقد نداریم، ولی چنانچه بتوانند از محل املاک تامین منابع مالی شوند تمام پل‌ها قابل انجام است.

وی افزود: راه‌آهن دورود_خرم‌آباد از دیگر طرح قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در استان لرستان است که تقریبا کار تعطیل است و علت اصلی این تعطیلی بحث تامین منابع مالی است که همین امر سبب تعدیل نیروی انسانی این طرح شده که در حال حاضر تنها ۱۲۰ نفر در این طرح به کار‌های مقدماتی و نگهبانی مشغول هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به هدف از سفر خود به استان لرستان عنوان کرد: طرح راه‌آهن دورود- خرم‌آباد به شدت نیازمند منابع مالی است که این هدف از این سفر با مسئولان استان صحبت کنیم که راهکاری جهت تامین منابع مالی این طرح پیدا شود و همچنین پیشنهاداتی به معاون اول رئیس جمهور و نوبخت ارائه داده‌ایم که چنانچه عملی شود قرارگاه از محل تهاتر طرح ها را فعال کند.

محمد با بیان اینکه قرارگاه پیمانکار است و باید منابع مالی تامین شود که اجرا کند گفت: در استان لرستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح داریم که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان طلب داریم بر همین اساس مطالبات بسیار سنگین شده البته در برخی بخش‌ها خودمان تامین منابع مالی کرده‌ایم بر همین اساس قرارگاه سهم خودش را آورده است.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در طرح های سراسر کشور حدود ۳۳ میلیارد تومان طلب دارد که تقریبا نصف بودجه عمرانی کشور که ۶۶ میلیارد تومان است قرارگاه از دولت طلب دارد، ولی چنانچه پیشنهاد تهاتر که به دولت داده‌ایم عملیاتی شود برنامه‌ریزی شده ۱۰۰ طرح که شامل بخش عمده‌ای از طرح ها می‌شود در دو سال باقی مانده دولت دوازدهم تکمیل شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کشور باید مقداری ضوابط و قوانین دست و پا گیر را حذف کنیم و مسیر‌های راحت‌تری را پیش بگیریم که از این مسیر‌هاطرح های مهم تامین مالی شوند.

انتهای پیام/م

طرح راه آهن دورود- خرم‌آباد به شدت نیازمند منابع مالی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار