همدان پیشتاز در حوزه اقتصادمقاومتی

استاندار همدان گفت: استان همدان از استان‌های پیشتاز کشور در حوزه اقتصادمقاومتی است.

همدان پیشتاز در حوزه اقتصادمقاومتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه قرارگاه اقتصادمقاومتی استان با اشاره به اینکه استان همدان از استان‌های پیشتاز کشور در حوزه اقتصادمقاومتی است، گفت:دشمن با تشدید تحریم‌ها به دنبال شکاف بین مردم و حاکمیت بوداما با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و اقدامات خوب دولت و همراهی مردم، نقشه‌های دشمن به جایی نرسید.

وی  گفت:اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی باعث حل مشکلات اقتصادی کشور می‌شود. 

استاندار همدان بیان اینکه همدان از استان‌های پیشتاز در سیاست‌های ۲۴ گانه و برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی در کشور است اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان باید جمع‌بندی از مجموعه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی را در قالب چهار کمیته انجام شده آماده کند.

شاهرخبی با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف ما این است که با وجود کار‌هایی که انجام می‌دهیم اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم از مسوولان استان خواست در این زمینه ورود بیشتری داشته باشند.

استاندار همدان در ادامه به کمیته فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این کمیته باید بیشتر به برنامه عملیاتی بپردازد افزود: در حوزه گفتمان برای نشر و تثبیت و جلب نگاه همه به اقتصاد مقاومتی باید برنامه‌های عملیاتی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از کمیته فرهنگی انتظار داریم مولفه‌ها را قابل اندازه‌گیری کند افزود: در جلسه امروز فرماندار رزن عملکرد خود را ارائه کرد، معتقدم شهرستان رزن به مثابه یک کارگاه سازندگی در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، سلامت، راه‌ها و ... بی‌ادعا کار‌های خود را انجام می‌دهند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مدیران مختلف دستگاه‌های اجرایی باید شرایط اقتصادی کشور را درک کنند بیان کرد: امروز موضوعی که می‌تواند با صلابت دشمن را به عقب براند و موفقیت را تضمین کند، کار جهادی و شبانه‌روزی است و اگر مدیری به این باور ندارد، باید جای خود را به کسی دیگری بدهد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن روحیه جهادی، کار جهادی و شبانه‌روزی از ضروریات و ویژگی‌های مدیرانی است که می‌خواهند کار را پیش ببرند افزود: ما انتظار نداریم که سرمایه‌گذار پشت در اتاق مدیر و کارشناس معطل شود.

استاندار همدان از مدیرکل اقتصاد و دارایی و معاون امور اقتصادی خواست تا مجوز‌های بی‌نام آماده داشته باشند تا در صورت وجود سرمایه‌گذار دارای اهلیت فقط اسم در مجوز نوشته شود و افزود: در طول سال، ماه و روزانه کار‌های متعددی به مدیران ارجاع می‌شود، مدیران باید این کار‌ها را به زیر مجموعه خود داده و خود آن‌ها برای کار‌های مهم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید در پایان دولت بگوییم با انجام ۱۰ اقدام در همدان، دولت برای یک قرن کار انجام داده است افزود: مدیران دچار کار‌های روزمره و عادی نشوند چراکه کار‌های فوق‌العاده‌ای برای انجام داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه همدان باید در غرب کشور تبدیل به قطب پزشکی شود بیان کرد: با تاسیس مرکز پیوند اعضا در غرب کشور فاصله‌ای نداریم و آموزش‌ها در این رابطه سپری شده است.

وی در ادامه به موضوع بودجه اشاره کرد و با بیان اینکه امروز با تحریم نفت فشار شدیدی روی بودجه است و مصمم هستیم که کشور را اداره کنیم تاکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد در برابر فروش اموال مازاد مقاومت کند، در صورت جلوگیری از فروش اموال مازاد این را یک خیانت می‌دانیم.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش‌آمده فروش نفت ایران کاهش خواهد داشت افزود: باید بودجه در درون کشور تامین شود و یکی از موارد تامین بودجه در صرفه جویی است و مدیران باید از هزینه‌های غیر ضروری دستگاه‌ها جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی با بیان اینکه برای سال‌جاری ۱۷۰ تا ۱۸۰ پروژه نیمه تمام استان باید به بخش خصوصی واگذار شود ادامه داد: استان همدان رتبه نخست کشور در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی دارد و ۲۳ درصد واگذاری‌های کشور مربوط به استان همدان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه بار‌ها گفته‌ام که من چند ماه نیست به همدان آمده‌ام بلکه ۱۵ سال در این استان بوده‌ام افزود: همدان مردم با فرهنگ، بااصالت، متدین و قانعی دارد.

برخورد سیاسی نداریم

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ما برخورد سیاسی نداریم و اگر کسی این خصوصیت را دارد ناشی از برداشت شخصی اوست افزود: قدرت پردازش نکات منفی ما فوق‌العاده است یعنی در دو ساعت جلسه اگر نکات خوب گفته شد یک عده نشسته‌اند تا ببینند کجا ضعفی بود آن را تیتر اول روزنامه، سایت، سخنرانی و مصاحبه کنند و این کار گناه بزرگی است و نباید اعتماد مردم را خدشه‌دار کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ناامیدی مردم است افزود: این طور طرح کردن مسائل باعث یاس و ناامیدی مردم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران یک مرکز رسمی ملی است و مرکز جهانی مانند یونسکو و سازمان ملل به استناد این مرکز تحلیل می‌کنند افزود: این مرکز هر ساله در هر فصل براساس روش‌های علمی اثبات شده ۳۱ استان را بررسی و مشخص می‌کند نرخ بیکاری هر فصل در هر استان چقدر است، بنابراین هیچ استانی در ارائه این آمار نقشی ندارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه برخی گفته‌اند کجا نرخ بیکاری استان ۶.۱ درصد است مگر نه اینکه ۱۰ درصد نوشته شده است؟ افزود: این افراد فرق نرخ بیکاری فصلی و سالانه را نمی‌دانند منتها نمی‌شود این مباحث ریز را به مردم گفت، این افراد دنبال ایجاد شبهه هستند.

وی گفت: سال گذشته نرخ بیکاری استان همدان در فصل بهار ۸.۲ درصد بوده و امسال به لطف خدا و همت مردم نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری استان در فصل بهار ۶.۱ درصد است

استاندار همدان با اشاره به اینکه وقتی دو شاخص را کنار هم می‌گذاریم بیان کننده دقت این آمار است افزود: عدد ۶.۱ درصد، نرخ بیکاری استان در فصل بهار است و در تابستان ممکن است هفت و در پاییز و زمستان ممکن است ۸ یا ۱۰ شود.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت استان همدان سال گذشته در فصل بهار حدود ۴۲ درصد است افزود: اکنون نرخ مشارکت استان به حدود ۴۴ درصد رسیده یعنی دو درصد مشارکت مردم و اشتغال مردم به کار بیشتر شده است.

شاهرخی با بیان اینکه من عینا از روی مطلبی که سازمان مدیریت و وزیر کشور اعلام کرده آمار را ارائه کرده‌ام افزود: آقایی مصاحبه می‌کند که بین مردم رفتم و دیدم بیکاری زیاد است، این حرف خیلی غیر کارشناسی‌شده است، حداقل یک فرد عامی این حرف را بزند می‌گوییم نمی‌داند!.

وی با اشاره به اینکه ۶.۱ درصد بیکاری فصلی و ۱۰ درصد بیکاری در میانگین سال به معنی همان ۵۰ هزار نفر بیکار است افزود: برای این بیکاری برنامه‌ریزی شده که در سه سال با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بتوانیم شرایط اشتغال را بهبود بدهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دوباره تأکید می‌کنم که در استان کار می‌شود افزود: ضعف واقعی ما این است که اقداماتی که انجام می‌دهیم را نمی‌توانیم نمایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: آمریکا قوانین بین‌المللی را قلدرمأبانه را علیه ایران کنار گذاشت هرچند در زمان کوتاهی با فشار حداکثری بر کشور و تشدید تحریم‌ها می‌خواست موجب فروپاشی اقتصاد ایران شود تا مردم از وضعیت پیش آمده ناراضی شوند و از حاکمیت فاصله بگیرند.

شاهرخی با بیان اینکه آمریکا بعد از خروج از برجام برنامه داشت تا در ماه‌های اول به نتیجه برسد، اما باز هم موفق نشد گفت: آمریکا خروج از برجام را بر مبنای یک محاسبه غیر منطقی و غیر انسانی انجام داد.

وی افزود: در زمان کوتاهی و با تاسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری و اقدامات ارزنده جمهوری اسلامی و در راس آن اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت توانست اثبات کند که محاسبه آمریکا غلط بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه آمریکا نه مردم ایران را و نه ظرفیت‌های ما را شناخته و نه همبستگی ملت و تبعیت از رهبری را درک کرده است افزود: راه مقابله برای عقب بردن دشمن انسجام، وحدت و همدلی است که باید هر روز تقویت شود.

انتهای پیام/د.ا

همدان قطب پزشکی می شود

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.