نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی است

مسئول بهره بردرای قطعه دو آزاد راه همدان -ساوه در واکنش به دستور دادستانی همدان گفت: نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی و بر اساس قانون مشارکت ازاد راه ها است.

نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی استیاشار لطفی مسئول بهره بردرای قطعه دو آزاد راه همدان -ساوه در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به  اینکه برای دریافت عوارض مجوز‌های لازم  از مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی دریافت شده است گفت: دادستان همدان  به دلیل برخی ابهامات در ماده ۵ قانون ایمنی راه‌ها، طی دستوری دریافت عوارض آزاد راه  همدان- ساوه را از ابتدای مرداد ماه متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه ایراد دادستان همدان به نحوه محاسبه و دریافت عوارض است، گفت: دریافت عوارض در اتوبان‌های کشور با مجوز وزارت راه و شهر سازی و قانون قانون مشارکت ازاد راه ها، مصوب مجلس شورای اسلامی است و سرمایه گذاران و مسئولان  آزاد راه‌ها  حق تعیین نرخ عوارض را ندارد.

مسئول بهره بردرای قطعه دو آزاد راه همدان -ساوه در ادامه افزود:  پاسخ امور حقوقی وزارت راه و شهر سازی به دادستان همدان ابلاغ شده است و مشکلی در دریافت عوارض از ابتدای مرداد ماه وجود ندارد.

لطفی با اشاره به  دستور دادستان همدان  تاکید کرد: شرکت سرمایه گذار قطعه دو آزاد راه همدان - ساوه  تابع قانون و دستورات دادستان است.

وی خاطر نشان کرد: نرخ عوارض قطعه دو آزاد راه همدان - ساوه در سالجاری افزایش نداشته است و از سال گذشته نرخ‌ها ثابت باقی مانده است.

مسئول بهره بردرای قطعه دو آزاد راه همدان -ساوه  با اشاره به اینکه اتوبان همدان ساوه در دو قطعه ساخت شده است، گفت: نرخ عوارض در قطعه یک حدفاصل همدان تا عوارضی دوم به طول ۸۵ کیلومتر برای سواری ۵ و  ۵۰۰ هزار تومان و ماشین سنگین ۲۵ هزار تومان محاسبه شده است.

 لطفی با اشاره به اینکه این آزاد راه چهارمین محور موصلاتی بزرگ و پر تردد کشور است، گفت: نرخ گذاری عوارض در آزاد راه‌ها کشور بر اساس طول، امکانات و خدمات جاده‌ای و معیار‌های خاص وزارت راه و شهر سازی تعیین می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

نرخ عوارض همدان ساوه قانونی  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهام الدین چراغی
۰۸:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
در تاریخ 9 فروردین 1400 ساعت 23:02 و 23:05 دو مبلغ 7 هزار تومان از کارت من کسر شد.
در واقع متصدی عوارضی دو تا کارت خوان داشته و یکی داخل باجه و یکی بیرون و کارت را از من گرفتند و ابتدا داخل باجه کارت کشیدند و سپس بیرون کارت کشید و رمز را از من پرسیدن. بعد از حرکت سه دقیقه بعد 7 تومن از کارت کسر شد و چون جاده یک طرفه هستش امکان رجوع وجود داشت .