سرهنگ نجفی خبر داد

باند ۵ نفره فروشندگان خودرو‌های سرقتی دستگیر شدند

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص از انهدام باند ۵ نفره سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای با ۱۶۰ فقره سرقت خبر داد.

باند ۵ نفره فروشندگان خودرو‌های سرقتی دستگیر شدندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه خودرویی را با استفاده از سایت دیوار خریداری کرده‌اند، اما پس از گذشت مدتی مشخص شده است که خودرو سرقتی بوده و فروشنده، با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده به آنان خودرو‌های سرقتی فروخته اند. تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مسئولیت شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را بر عهده گرفتند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص با اشاره به اینکه متهمان در اقصی نقاط شهر اقدام به فروش خودرو‌های سرقتی می‌کردند و نشانی‌های مختلفی از متهمان به دست می‌آمد که این کار شناسایی مخفیگاه آنان را برای کارآگاهان دشوار می‌کرد، ادامه داد: در پایش‌های اطلاعاتی کارآگاهان توانستند تصاویری از متهمان را به دست بیاورند و موفق به شناسایی مخفیگاه آنان شدند.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه آنان در مناطق اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان اداره پنجم موفق شدند در ۵ عملیات مستقل و هم زمان متهمان را سوم تیرماه امسال در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه متهمان در ابتدای دستگیری منکر هرگونه جرم انتسابی می‌شدند، عنوان کرد: با شناسایی چهره متهمان توسط مال باختگان، کلاهبرداران چاره‌ای جز به اعتراف نداشتند و به ۴۰ فقره کلاهبرداری و فروش خودروی سرقتی از طریق سایت دیوار اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص گفت: متهمان علاوه بر کلاهبرداری اشاره شده به ۱۰ فقره فروش موتورسیکلت‌های سرقتی و ۱۰۰ فقره زورگیری و ۲۰ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۶ تن از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جرئیات پرونده ادامه دارد.

سرهنگ نجفی گفت: شهروندانی که قصد خرید از فروشگاه‌های فضای مجازی را دارند لازم است به چند نکته توجه کنند:

۱- از انجام معامله بدون آگاهی از هویت فرد معامله کننده خودداری کنند.

۲- نسبت به انتقال وجه معامله به حساب و دریافت پیامک از بانک خود اطمینان حاصل کرده و صرف ادعای خریدار شیء مورد معامله را در اختیار فرد غریبه قرار ندهند.

۳- هیچگاه تنها برای انجام معامله مراجعه نکنند و در انتخاب مکان و زمان ملاقات با فروشنده یا خریدار حساسیت‌های لازم را به خرج دهند.

۴- سایت‌های فروش کالا صرفا محلی برای آشنایی خریدار و فروشنده هستند و به هیچ عنوان نشانه صحت آگهی ارائه شده یا مهر تأییدی بر فرد طرف معامله نمی‌باشند و لازم است از صحت ادعا‌های مطرح شده و هویت افراد در فضای حقیقی اطمینان حاصل کنید.

۵-در صورت خرید خودرو از طریق اینترنت حتما با فرد متخصص در زمینه خودرو از نزدیک کالای مورد معامله را مورد بررسی دقیق فنی قرار دهید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار